PC SIMULACE SOUČASNOSTI: ČÁST DESÁTÁ - ELITE XTS! ČÁST 2.

„Sluha, který slouží kdykoli na něj zavoláte a dokáže splnit každé přání“

ELITE XTS je novinkou na trhu. Jedná se o nový civilní letecký simulátor, který spíše než simulátorem lze právem nazvat nástrojem sloužícím přístrojovému létání na osobním počítači (PC). Je to opravdu dokonalý „sluha“, který pro vás v daném okamžiku dokáže udělat prakticky cokoliv.  Ten hlavní přínos tohoto nového desktopového simulátoru spočívá v ultimativní výbavě základní instalace. Zkrátka a dobře: tento simulátor nainstalujete na PC a žádný další pro IFR nácvik pilotáže a dílčí souvislosti problematiky zasahující přístrojovou pilotáž, již nepotřebujete... Chápu: je tu X-Plane 11, je tu P3D, popř. FSX STEAM a všechny tři, tyto – dnes nejfrekventovanější platformy, nabízejí solidní základ i pro přístrojové létání, bohužel však ne v takové symbióze všech dostupných fcí a ne v takové míře autenticity a realismu a definitivně ne s přihlédnutím k nejnovějším trendům GPS včetně PBN v oblastech všeobecného letectví. Namítnout můžete snad jen to, že v základu není obsažen skleněný kokpit G1000. To není, protože G1000 má výrobce ELITE v podobě samostatného řešení a komplexního produktu PI-1000, anebo jako samostatný simulátor ELITE FNPT II C-172 G1000.

Jednoduše řečeno: výbava simulátoru v základu je nadupaná záležitost v podobě autentické metodiky létání podle přístrojů a to jak na ruku, tak s využitím autopilota. Především zde platí, že to, co je ve součástí instalace funguje bez kompromisů a správně – tedy žádné CARENADO „scifi pokusy“, kdy se nám nabízí tzv. „grafika bez obsahu“. Grafika bez obsahu je dobrá např. pro R. E. a další youtubery, kteří mají notorickou potřebu neustále vylepšovat texturu v simulátoru a plynulost animace, ale zapomínají v praxi používat simulátor k účelu létání na PC. Počkejte, ono je to ještě jinak.... Dneska se to všechno sune někam jinam: „grafika je nejdůležitější a na obsahu až tak nezáleží“... Aha, tak tohle v ELITE nenajdete. Preferujeme funkční řešení sloužící svému účelu a na hezké obrázky se můžeme podívat z kabiny reálného letounu. Takže: na PC se učíme létat a v reálu pak již děláme ty „videa a screenshoty“.

„Jsme součástí“...

To je další důležitá poznámka: zastupujeme ELITE v ČR a podílíme se na mnoha důležitých rozhodnutích. Zasahujeme do vývoje a inovací značky ELITE Simulation Solutions AG a dokážeme dodat řešení pro osobní počítač i řešení v podobě EASA certifikovaného simulátoru pro leteckou školu. V případě ELITE XTS jsme byli celou dobu součástí programu beta a alfa verze a rovněž jsme sepsali hlavní originální manuál v angličtině. Na verzi ELITE XTS jsme spolupracovali dlouhé 4 roky a jsme tedy u zdroje. Díky tomu, že jsme součástí ELITE máme dnes v základu ELITE XTS např. toto: Bendix/King EFS 40/50, GARMIN EFIS G500, GARMIN GNS 430/530, GARMIN GTN 650/750 a komplexní a plně funkční Bendix/King Silver Crown a Silver Crown Plus včetně jednotlivých avionických modulů a to jak v softwarové, tak i v hardwarové verzi. Nenabízíme jen software, ale i hardware pro jeho ovládání a to je další výrazný posun v před (např. Pro Panel III s DCL, AP-4000 v podobě jednotlivých avionických modulů, anebo letecké pedály, či plynové kvadranty dle typu pohonu, či letounu). S ELITE si tedy opravdu můžete dělat, co chcete a efektivita přístrojového létání je v tomto případě ohraničena výhradně jen tím, kolik CZK si do tohoto simulátoru můžete dovolit investovat.

Pokud však chcete investovat jen část a se zbytkem se chcete nejprve seznámit, abyste věděli, kam směřovat, u nás v Praze máte možnost vidět všechny ELITE komponenty a software si tak můžete vyzkoušet v plné hardwarové výbavě s podporou všech ELITE komponentů a ovladačů – včetně modifikace BATD řešení s externím pětikanálovým zobrazením okolní scenérie GenView A RealView a včetně aktuálně nejmodernější konzoly Pro Panel III s implementací DCL. Zavolejte na 776 209 582, anebo napište na e-mail: info@flyelite.cz a dohodněte si termín konzultace, či demo letu. Navíc: www.pronajemsimulatoru.cz používá shodné vybavení.

Dodáme vám ELITE XTS až na váš počítač!

ELITE XTS vám můžeme dodat v krabicové verzi pro domácí využití (non-commercial version) a verzi pro komerční využití za účelem vydělávání peněz (commerical version). Obě verze jsou k dispozici v krabicovém provedení, kdy software je dodáván na USB flash paměťovém nosiči a samotný program je též opatřen tištěnou instalační příručkou. Součástí je též USB hardwarový klíč. Veškeré add-ony v podobě rozšíření scenérie GenView a RealView lze dodat též v elektronické podobě (na vyžádání). Simulátor podporuje operační systém Windows 7,8,10 a lze jej instalovat na 32/64-bitovou bázi OS. V základu není GPS 650/750, ty jediné lze zakoupit zvlášť jako tvz. Add-on a dodatečně lze obě tyto GPS aktivovat přímo po dodání elektronické licence. Ostatní výbava je součástí instalace v základu. Na pevném disku software zabere cca. 5 GB volného prostoru. V případě využití dalších add-onů (např. scenérie) se můžete dostat až na 9 GB volného prostoru na pevném disku. Jakmile simulátor nainstalujete, ihned se vám na ploše zobrazní nejen ikona pro spuštění simulátoru, ale též veškeré manuály, které jsou velmi kvalitní a hlavně velmi důležité pro všechny příznivce reálné aviatiky. Na manuálech si spolu s kolegy ELITE opravdu zakládáme a sami jsme zhotovili hlavní manuál k simulátoru: instalační manuál obsahuje 52 stran, hlavní POH obsahuje 158 stran, dále zde máme manuály k avionice KAP150, KAP100 a KAP 140 – celkem 219 stran, EFS 40/50 – celkem 217 stran, GNS 400W/GNS 500W – 456 stran, GTN 650/GTN 750 – 1190 stran, řešení problémů s instalací obsahuje celkem 11 stran a výklad DCL a jeho využití celkem 6 stránek. Pokud jde o konfiguraci software a využití externí vizualizace scenérie – máte zde popis v rozsahu 11 dalších stran. Prostě dokumentace je opravdu kvalitní záležitost a pokud si s něčím nebudete v praxi simulace XTS vědět rady, v manuálu najdete odpověď.

GENVIEW a REALVIEW v základu, P3D „OPTIONAL“, externí vizulizace scenérie v základu!

V praxi se jedná o simulátor, který patří do „EVROPY“ a proto je v základu instalace prakticky celá Evropa a s aktuální databází Jeppesen. Tedy NavData jsou aktuální a lze je též aktualizovat dodatečně a to jak přímo v simulátoru a IOS, tak v případě jednotlivých GPS.  Terén a NavData jsou dodávány v samostatné databázi 3D enginu, který nazýváme GenView a RealView. GenView je 3D akcelerované OPEN GL prostředí umožňující zobrazit prakticky celý svět v detailech vhodných pro IFR létání, či základní VFR orientaci v terénu. RealView je totéž, avšak s fotorealistickým podkladem dané výseče topografické lokace. V základu je již součástí instalace např. RealView Švýcarska, my dokážeme dodat i aktuální databázi Střední a Východní Evropy (v podobě add-onů). Pokud však žijete v USA a nechcete Evropu, dodáme vám na FLASH paměťovém médiu zkrátka a dobře A M E R I K U. Zapotřebí je též zmínit, že software lze používat i s projekcí P3DV4 (tedy můžete využít Prepar3D pro zobrazení externí scenérie a to včetně využití externích kanálů zobrazení scenérie. Je to tak: ELITE XTS v základu již nabízí možnost externího využití zobrazení scenérie na samostatné TV, projektoru, či monitoru. Zpravidla tak na jeden monitor „promítáte“ avionický panel a na druhý panel např. pohled do scenérie a na třetím monitoru můžete mít navíc např. instruktorské stanoviště – tedy IOS. To je pecka: prostě externí vizualizace scenérie s využitím GenView, RealView a P3D je již součástí základní instalace. Nemusíte za tyto add-ony platit.

SAJTEKY....a ty další hejblátka a ovladače“...

Pokud nevlastníte ovladače ELITE a máte doma k dispozici jen joystick, můžete jej využít. Pokud máte více různých ovladačů od různých jiných výrobců, můžete je použít a využít. ELITE XTS je DIRECTX kompatibilní záležitost a k ovládání letounů  - křidélek, úhlu náběhu, či pohonné jednotky můžete používat vaše vlastní ovladače. Lze to a ELITE XTS vám toto umožní. Pokud však chcete zažít to, čemu se říká „e x t á z e“, investujete do ELITE ovladačů, které vám nejen můžeme dodat, ale též nainstalovat a nastavit. Opět je to otázka ivestice. Do ELITE XTS nemusíte investovat žádné peníze a můžete si doma vystačit s myší a klávesnicí, anebo si prostě vystačíte se „sajteky“. Je to sice bídné řešení, ale funkční. Já a to je moje specialita, používám ELITE řešení. Vy můžete také, jen se poraďte o tom, jak a kde začít. Navíc: všechny USB ovladače od ELITE jsou dnes již plně – stoprocentně kompatibilní s X-Plane 10/11, P3D, FSX, FSX STEAM. Takže investice do ELITE ovladačů se prostě vyplácí i v případě, kdy si opravdu chcete zalétat na nevyvedeném CARENADO letounu – např. v  simulátorech X-Plane 11 nebo P3DV4.

Zpracování letounů je famózní!

Z nabídky letounů máme opravdu plně vybavené IFR panely včetně možnosti editace panelů a různorodé výbavy. Celkem je k dispozici až 10 samostatných SE, ME letounů:

  • Cessna 172R
  • Cessna 172S
  • Cessna 182S
  • Piper Archer III
  • Piper Arrow IV
  • Mooney M20J
  • Beechcraft Bonanza A36
  • Piper Seneca III
  • Beechcraft Baron B58
  • King Air B200

 

Všechny letouny jsou zpracovány do nejmenších detailů a to nejen s ohledem na výbavu, 2D instrumentační panely, ale i fyziku a autentickou odezvu příslušného pohonu, včetně asymetrie u ME letounů, či turbovrtulového pohonu na letounu King Air B200, který je simulován bez kompromisů. V praxi desktopové simulace neexistuje lepší simulace King Air B200 než je tato. A teď to myslím vážně: včetně tzv. „nejlepších add-onů King Air B200“ pro X-Plane a P3D. Verze ELITE umí jako jediná simulovat pohonnou jednotku bez kompromisů. Externí vybavení v podobě Pro Panel III a DCL včetně např. dedikovaného plynového kvadrantu King Air B200, znamená v praxi úžasný zážitek už jen z podstaty, že se učíte létat na King Airu. Navíc v případě XTS budete v tomto případě i dokonale připraveni na FNPT II MCC. Vážně: tak detailní je simulace letounů v simulátoru ELITE XTS.

IOS: instruktorské stanoviště na samostatné obrazovce nejen jako pohyblivá mapa!

Pokročilé vlastnosti instruktorského stanoviště netřeba představovat. Je to kostra FNPT od ELITE, takže ti, kteří ví, zkrátka ví, jak to funguje. Ti, kteří neměli možnost s tímto řešením IOS v praxi pracovat, zkrátka neví nic o tom, jak má IOS v praxi fungovat a jak má vypadat. ELITE IOS jde v tomto ohledu příkladem a v tomto konkrétním případě se jedná o řešení opět bez kompromisů. Od nastavení základních atributů programu v oblasti volby imatrikulace, centráže a zatížení, plnění, výběru destinace, získání informací o všech dostupných FRQ, ALMS, RWY, či APP, se nám nabízí možnost pracovat staticky i dynamicky s počasím, popř. létat v reálných podmínkách počasí s využitím METAR relace. Modul umožňující pro každý letoun nastavovat model poškození, či selhání systémů, přístrojů, či dílčích součástí avioniky je naprosto vyčerpávající.  Připojit můžet iPhone nebo iPad, či externí GPS a využít tyto vychytávky bez omezení jako EFB. ELITE XTS lze též využít v prostředí reálné interakce letištního i letového provozu s využitím rozhraní FlightEdge.

Slovo závěrem...

ELITE XTS považuji za nejdokonalejší a současně nejpropracovanější (rozuměj bez chyb a omezení) program pro osobní počítač, který vás nejlépe naučí přístrojovému létání. Pochopíte nejen jednotlivé souvislosti radionavigace a radiokomunikace jako takové, ale dokáže ovládnout systém jako celek. Již jen samotný efekt, že každý typ přiblížení lze létat bez omezení v Evropě, či v USA na reálné avionice je prostě zřetelným signálem proto, abyste si uvědomili skutečnost, že ostatní simulátory sice nabízejí mnohdy totéž, ale všichni víme, že to v praxi nemusí být a spíše to opravdu není TOTÉŽ.  Zdroják ELITE XTS v dnešní době funguje podobně jako F-19 Stealth Fighter od Microprose. Je to ukončený, jasně ohraničený program. Program bez chyb. Není to betaverze nebo early access. Vše, co je součástí instalace funguje hned, funguje bez kompromisů a  přesně tak, jako  v reálném letounu. Záleží však pouze na vás, zda se s tím chcete smířit, anebo ne.

Doporučené vybavení:

 


  

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.