PC SIMULACE SOUČASNOSTI: ČÁST SEDMÁ - DEADSTICK BUSH FLIGHT SIMULATOR!

V poslední době neustále převažuje názor, že letecký simulátor je něco, co nelze jen tak naprogramovat a že FS je nejlepší. Borečci typu Robert Randazzo, anebo Mathijs Kok z Aerosoftu s potěšením okomentovali "smrt FSW". Chápu:  být v jejich kůži, asi bych jednal podobně. Ono je vždycky lepší pracovat s kódem, který vznikl před desítkami let a další desítku let se tentýž kód neustále vylepšoval. U softu to tak je. Opravdu: To, co funguje desítky let, je vždycky lepší materiál pro vývoj třetích stran než to, co vzniklo jako novinka před dvěma měsíci. Každý vývojář software vám dá za pravdu, že s profláknutým kódem je práce na nových add-onech jednodušší  a to i v těch náročnějších fázích vývoje. A pokud se ptáte, proč se vše kolem civilní letecké simulace FSX, FSX STEAM, FSW, P3D, ESP doposud pořád motalo právě kolem jednoho a toho samého, tak odpověď je jednoduchá: protože FS byl skutečně tím nejvíce pokročilým a zdaleka nejvybavenějším civilním leteckým simulátorem na PC již řadu let. Pro Lockheed Martin tak bylo mnohem snazší zakoupit ESP a udělat z něj 64-bitový P3DV4, než začít programovat od začátku nový letecký simulátor. Takže ano: máme tady FSX, P3D, X-Plane 11 a pro add-ony nám to stačí.

Pravda je ovšem taková, že lidé chtějí víc... Mnohem víc. chtějí víc zábavy, více prožitku, chtějí více detailů, lepší grafiku a plynulou animaci. Tohle všechno chtějí buď ve 4K, anebo  v brejlích - tedy VR. Chtějí toho mnohem víc než dohromady umí FSX, P3D nebo X-Plane 11. A tak vznikají další a další projekty, se kterými se do styku můžete dostat zejména na STEAMu. Co třeba AeroFly FS 2? Dnes už víme, že je to vážně pecka. Navíc: venku je BETA s nástavbou VULKAN API a chodí to výborně ve 2D - ve 4K rozlišení, na plné detaily v rychlosti 64 FPS. Přímá podpora VR je samozřejmostí. Prásk! Tohle zatím nikdo nedokázal, takže IPACS představuje VULKAN podporu - jde dopředu a když přidá ATC a další nový obsah, může se z AeroFly FS 2 v horizontu pěti let vyklubat nejlepší civilní desktopový simulátor na PC. Opět podotýkám, že se bavíme o desktopové PC simulaci patřící do světa videherního průmyslu.   

Ovšem myslet si, že programování leteckého simulátoru na PC je věda a něco velmi extra, je pitomost. Aerosoft píše o tom, že je potřeba být nejlepší, mít TOP vývojáře, investovat milióny EUR a desítky let do toho, aby vznikl nový letecký simulátor. Tohle všechno je samozřejmě hloupost bránící jen a jen stávající know-how a vlastní byznys. Nic víc zatím nehledejte. Letecký simulátor v rovině herního software zůstane vždycky na pomezí mezi realitou a simulací v dost optimalizovaných a kompromisních podmínkách. Takový byl už první Microsoft Flight Simulator, ale takový byl i FSX, P3D nebo X-Plane 11.

Jasně: jsou to všechno velmi realistické simulátory, ale jsou certifikované? X-Plane v pokročilé verzi ano, FS? Nikoliv: jsou to totiž videohry demonstrující létání na osobním počítači PC. Takže všechny ty pitomosti o tom, že prostě nemůže přijít "pepíček", který by sám naprogramoval celkem solidní letecký zážitek na PC, je holý nesmysl a důkazem je právě REMEX Software. Lidé totiž nechtějí jen létat, chtějí se na počítači primárně i bavit, protože při reálném létání se sakra bavíte každou vteřinu letu. Žádná nuda, rozesmátý ksicht a kopa zážitků v každé vteřině letu - to je reál a takový může být dnes i letecký simulátor na PC. Co třeba Mi-8 v Oculusu a pohyblivou platformou D-BOX na DCS 2.5.? Prostě bomba zážitek výrazně se odlišující od toho, co standardně nabízí X-Plane nebo FSX (chcete-li P3D).

REMEX Software to naše létání na PC chce trochu změnit a přinést na naše obrazovky více efektu z atmosféry "FS PASSENGERS"... Vzpomínáte na FS PASSENGERS? Taková totálně jednoduchá blbost a taková super záležitost, která změnila fs k nepoznání. REMEX Software založil jeden opravdu nadaný pepíček jménem Chris Cheetham. Je to přesně ten typ člověka, který nikdy nebude mít problém sehnat si nadstandardně placenou práci. Prostě umí. Umí programovat a to dobře, možná lépe než přední vývojáři Star Citizen a i když na Chrise Robertse můžete mít jakýkoli názor, pravdou je, že zaměstnává to nejlepší, co je k dispozici. Podobně jako Elon Musk. Pořád existují extrémně talentovaní lidé, kteří jsou mnohem více talentovanější než my všichni dohromady a navíc jsou také mnohem více pracovití. Elon Musk pracuje cca. 3x více než špičkový manažer a to je odpověď na to, proč je se vším hotov tak nějak rychle a proč to všechno tak nějak šlape a ještě si u toho stihne vydělat za poměrně krátkou dobu spoustu peněz. Je to prostě o tom, že umí.

Chris Cheetham je na tom tak trochu "podobně" (hodně v uvozovkách, ale je to podobný typ člověka, který si prostě docela dost věří v tom, co dělá). Navíc má rád létání a je to soukromý pilot. Pracoval u celé řady gigantických firem na vývoj software (např. EA), ale dodával kvalitní software i v automotivním průmyslu (závodní sektor), takže s vývojem software nemá problém a hry ho baví. A tak se rozhodl, že si udělá svůj vlastní simulátor a nazve jej DEADSTICK BUSH FLIGHT SIMULATOR a představí ho snad do konce tohoto roku v plně hratelné podobě (nyní se jedná o early access fázi na STEAM rozhraní). 

Je to jiný typ simulátoru: zkrátka zábava a realita v jednom dokonalém souznění. Budete pilot letounu (obdoba s Piper Cub), budete žít svůj vlastní život někde v bushi a budete se muset dokázat o sebe postarat. Nejen o sebe, ale i o to letadlo a jediné, jak si vydělat peníze bude právě létání. Myšlenka super, prostředí vynikající, ale interakce a realita naprosto ultimativní. Prostě radost z toho, jak jinak a dokonale může vypadat letecký zážitek na PC. Dost možná nás očekává více prostředí, online létání, více letounů a třeba i vrtulníky. Dost možná nám Chris umožní i VR. To vše stojí za to sledovat, protože už teď je jasné, že Dead Stick Bush Flight Simulator nabídne víc než konkurence v tom, základním - prožitku ze hry samotné, prožitku z létání v dokonale interaktivních podmínkách.... nejen počasí. Hra nabídne možnost údržby letounu. Možnost plnění, doplnění oleje, ale i výměnu svíček a spoustu dalších šíleností. Nabízí se možnost reálné manipulace a interakce se zbožím (např. nakládka / vykládka), možnost dělat předletovou prohlídku letounu z vlastní perspektivy, možnost volného pohybu v hangáru, reálné nastupování do letounu, reálné vystupování z letounu, volný pohyb v přírodě. Možnost poškodit letoun během manipulace se zbožím, ale právě kolizní systém v souladu s proměnlivými podmínkami počasí a též proměnlivými povětrnostními podmínkami, nabídne poněkud svéráznější až adrenalinové vzlety a přistání na nezpevněných VPD. Když k tomu přidáte opravdu náročnější  VMC/IMC podmínky a úlohu reálné navigace, možná zjisíte, že na čas FS nebudete potřebovat. Nechme se překvapit, ale Dead Stick Bush Flight Simulator rozhodně sledujme, bude to stát za to!   

Doporučuji následující odkazy:

https://store.steampowered.com/app/771800/Deadstick__Bush_Flight_Simulator/

http://deadsticksimulator.com/

 


Pokračování příště...


  

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.