Tobii EyeX Controller

 
  • 1 z 16
 
Precizní komfortní ovladač pro videohry, letecké simulace, ale též běžné aplikace určené k práci a jiné činnosti na PC. V případě, že chcete docílit komfortní ovládání zrakem a obohatit hratelnost na vyšší úroveň za zlomek ceny, je Tobii EyeX jasnou volbou pro většinu uživatelů. Hardwarové požadavky: Operační systém: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (Windows Hello vyžaduje aktualizaci z listopadu 2015 nebo novější), CPU: 2.0 GHz, Quad Core Intel i5 nebo i7, 8 GB RAM, rozhraní USB 3.0. Tobii EyeX je kompatibilní výhradně s rozhraním USB 3.0 (AS Media USB 3.0 není, prozatím, podporován).
Cena 2 388,43 Kč bez DPH
2 890 Kč    
Kód produktu 1513
Kategorie Hardware
  • Popis
 

Zboží skladem od 1.4.2016

Pokud jste aktivními hráči videher, příznivci leteckých simulátorů, preferujete maximální účinnost kontroly nad letem a chcete docílit co možná nejpřesnější polohové orientace ve 3D kabině bez námahy a jakýchkoli dalších periferií, není nic jednoduššího než zvolit produkt, který jako jediný na trhu, dokáže využít technologii snímání zraku právě ve videohrách a zejména též v leteckých simulátorech. Švédská společnost Tobii je průkopníkem této technologie v nejrůznějších průmyslových odvětvích již poměrně dlouhou dobu. Vzhledem k aktivní podpoře popularizace žánru videoherního artiklu, se však výrobce rozhodl zasáhnout přímo i herní průmysl a uživatelům PC videoherních titulů nabízí produkt, který dokáže nahradit TRACKIR 5 v běžném využití za zlomek ceny a v mnohem komfortnějším „balení".

Tobii Eye X Controller je defacto oční typ digitální kamery určený pro videohry a jiné PC aplikace, který dokáže analyzovat příslušný bod zaměřený zrakem použitím klasického geometrického modelu s prakticky nulovou odchylkou výstupu. Vysoká frekvence snímání zaručuje naprosto komfortní ovládání pohledu vlastním zrakem v jakékoli rychlosti, či reakci na vnější podněty videohry (např. okamžité zaměření pohledu na jiný objekt). V důsledku toho je toto zařízení vhodné např. pro ovládání pohledu ve 3D kabině letounu/vrtulníku v příslušném leteckém simulátoru (např. FSX, DCS Blackshark, apod.). Oční kamera má tu výhodu, že snímá zrak: tedy uživatel nemusí mít na hlavě žádné prvky navíc, žádné kabely a snímače, které by přenášely pohyb hlavy na monitor obrazovky. Oční kamera totiž snímá výhradně jen váš vlastní zrak a zaměřuje se na prostor, který právě sledujete... Tato výhoda s sebou přináší zvýšený komfort kontroly nad letem bez námahy ve zcela přirozené poloze uživatele (žádné toporné sedění, bolení zad a nekomfortní kalibrace vystředěné polohy).

Ve vší podstatě se jedná o zařízení, které revolučním způsobem zasahuje a zjednodušuje celkové ovládání příslušné aplikace tím nejpřirozenějším způsobem - tedy vlastním zrakem. V případě videoher výrazně podporuje hratelnost, zjednodušuje např. způsob rozhlížení z kabiny letounu, okamžitou kontrolu nad nepřítelem (kdy vlastní zrak sleduje cíl zcela přirozeně a nahrazuje tzv. „padlock view"), který jste doposud ovládali např. tlačítkem na joysticku, anebo s využitím TRACKIR 5. Tobbie EyeX  však nemyslí jen na uživatele letecké simulace, ocení jej zejména též hráči klasických videoherních žánrů (např. žánr FPS), kdy hlavní postavu ovládanou z vlastního pohledu (First Person View), ovládáte zrakem - tedy „postava jde přesně do toho směru, kam se v praxi díváte". Jaké výhody plynou z této technologie pro hráče a příznivce letecké simulace?

V první řadě je to právě zjednodušení kontroly nad příslušnou aplikací bez ohledu na to zda letíte letounem, nebo preferujete akční FPS žánrové tituly. Běžnou praxí - např. v případě FPS titulů, je ovládání pohledu myší, popř. kurzorovými klávesami, což samozřejmě znamená ztrátu času a též potřebnou dovednost (tzv. „skill") k tomu, aby změna směru byla v praxi co možná nejpřesnější. Stále však dochází k časové prodlevě, kterou způsobuje právě nedokonalost ovládání myši, či kurzorových kláves. Jinými slovy vlastní neohrabanost způsobuje to, že někdo dokáže myš ovládat lépe, jiný hůře. Proč však v FPS hře nejít přímo tam, kam se již defacto díváme? Bez časové prodlevy a námahy manipulace s myší a klávesnicí.... Přirozený způsob ovládání je přesně to, co nabízí Tobbie Eye X. Technologické možnosti této inovace jsou defacto bezbřehé, záleží jen na příslušné interakci v dané aplikaci.

Další výhodou této technologie je i nástup nových typů obrazovek pro hráče (příznivce letecké simulace nevyjímaje). Namísto velkoplošných TV jsou nyní v kurzu právě obrazovky podporující vysoké rozlišení s minimální dobou odezvy a vysokou obnovovací frekvencí. Nezapomínejme na ty nejlepší typy špičkových obrazovek (např. ASUS ROG Swift PG278Q), umožňující přímou podporu G-SYNC technologie. Popravdě: právě G-SYNC technologie ve spojení s vysokou kvalitou animované zobrazované scény je přesně to, kde Tobii Eye X doslova září. Možnost vychutnat si na výkonném počítači špičkovou kvalitu zobrazení, max. grafické detaily, nadstandardní rychlost animace a navíc též naprosto přirozenou kontrolu nad letem, či figurou v FPS žánru. Tobbii EYE X však funguje na jakémkoli typu monitoru včetně starých obrazovek CRT a lze jej využít i v případě TV obrazovek. Nezáleží na tom, jaký typ obrazovky zvolíte. Jen podotýkám, že G-SYNC technologie je něco nového, co jsme doposud, pokud jde o nastavení vertikální synchronizace, stále řešili donekonečna. Díky G-SYNC již nic podobného neřešíte. Zážitek ze hry, či letu, je tedy dnes díky soudobé kvalitě IT technologií a nástupu kvalitních monitorů na zcela jiné, neporovnatelné úrovni - obzvlášť v případě kvalitního hardware (tedy počítače postaveného pro hry a simulátory).

Tobii Eye X navíc využívá špičkový software umožňující celou řadu automatizovaných úloh podporující komfortní využití v maximálně dokonalém ergonomickém modelu snímání zraku během létání na simulátorech, během hraní videoher, ale též během doby, kdy se sami nenacházíme v žádné interakci s počítačem. Komfortní typ ovládání výrazně zvyšuje požitek ze hry bez námahy a nutnosti peciální disciplíny sebeovládání (např. v případě TRACKIR 5).

VIDEO, které nejlépe prozadí, co dokáže Tobii EyeX (Obsidian Ant v ELITE Dangerous)

  • DIM SCREEN: Ovladač Tobii EyeX sám rozpozná, zda se díváte na obrazovku, či nikoli. Pokud váš zrak spočine mimo obrazovku, zařízení automaticky sníží jas a kontrast obrazovky, což snižuje spotřebu a současně též uchovává potřebné soukromí

 

  • STAY AWAKE: Ovladač Tobii EyeX lze využít prakticky kdykoli, kdy si sami přejete. Ovladač zkrátka rozpozná, zda stojíte mimo zorné pole, nebo zda jste vdosahu svého počítače a chcete sním pracovat. Reaguje okamžitě vzávislosti na zaměření vašeho vlastního zraku. Je stále vpohotovotostní rovině a pracuje jen tehdy, kdy sami rozhodneme o tom, že budeme pokračovat vpráci (např. vpříslušném programu, či aplikaci prezentace).

 

  • WINDOWS HELLO: je součást Windows 10 a přestavuje nový způsob přihlašování knejrůznějším zařízením, programům - aplikacím, ale též online službám a síťovým periferiím. Jedná se o jednodušší a pohodlnější, rovněž bezpečnější technologii přihlášení než běžné používání hesla a právě Tobii EyeX podporuje tuto technologii prakticky bez výjimky

 

  • GAMES : Ovladač Tobii EyeX je prvním interaktivním typem ovladače snímání zraku, který díky pokročilé technologii dokáže zaujmou své nezastupitelné místo právě ve videohrách - tedy počítačových hrách nejrůznějších žánrů. Vsoučasnosti se podpora nových herních titulů neustále rozšiřuje a právě zasahuje též stále se rozšiřující platformu leteckých simulátorů

 

Podpora soudobých aplikací (videoher), přímá podpora dalších titulů naůrstá průběžně:

Tom Clancy´s The Division, Assassin´s Creed Syndicate, Assassin´s Creed Rogue, The Hunter, Son Of Nor, The Solus Project, Arma 3, Microsoft Flight Simulator, Euro Truck Simulator 2, DyZ, The Hunter: Primal, Spectrophobia, ELITE Dangerous, Battle of Sol, Grab Your Eyes, Také On Helicopters, Beatshot, Arma 2, FastSight, Glimpse of Fear, DCS World, Fables in Motion, Arma 2: Operation Arrowhead, IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad, Iron Front: Liberation 1944, Project Root, Blind Love, Eyeron Defender, Eye Asteroids, Eye-tracked Paintings, Reflections, Nevermind, XSplit, Spectrophobia, Blind Love,

Hlavní výhody zařízení:

 

  • Jednoduchá instalace
  • Minimální hardwarové nároky
  • Plošné využití ve hrách a  PC aplikacích
  • Vhodné řešení též pro hadicapované
  • Naprosto stoprocentní fce (co očekáváte, to dostáváte v plné míře)
  • Stoprocentní funkce za denního světla i v noci!
  • Denní světlo (bez ohledu na intenzitu) nenarušuje snímání zraku!
  • Plynulé snímání zraku a stoprocentně plynulý přenos
  • Není nutné používat žádné další periferie (snímače, kabely)
  • Kompatibilita s celou řadou
  • Komfortní a ergonomické (bez námahy a naprosto přirozeně)
  • Elite Dangerous (v tomto případě zkrátka bezkonkurenční)
  • Infinite Screen (právě např. pro FSX a Elite Dangerous) - rozšíření možností v dané aplikaci *
  • Vhodné pro letecké simulace (FSX, DCS World)
  • Přímá podpora klíčových her se stále rozšiřuje!
  • Očekáváme přímou podporu v případě nové letecké simulace FS (Dovetail Games)
  • Revoluční využití v případě špičkových obrazovek s podporou G-SYNC technologie
  • Funkční řešení, zkrátka jsme nalétali desítky hodin a potvrzujeme snadné a komfortní využití!
  • Precizní instalace, vynikající technická podpora, kvalitní manuál
  • Časté aktualizace software

 

Jak v praxi funguje Infinite Screen?

Infinite Screen je standardní rozšíření ovládacích možností zařízení TobiiEyeX takovým způsobem, aby bylo možné tento hardware naplno využít nejen v aplikacích vhodných pro základní fce využití, ale též v aplikacích, které nabízejí daleko více možností ovládání pohledu vlastním zrakem. Jedná se o programovou nadstavbu základních ovladačů TobiiEyeX umožňující individuální nastavení více fcí právě ve videohrách, potažmo leteckých simulátorech. Dobrým příkladem pro využití Infinity Screen v praxi je např. vesmírný simulátor Elite Dangerou, ale také např. FSX, popř. simulátory řady DCS (Digital Combat Simulator). Po instalaci tohoto rozšíření máte všechny fce okamžitě k dispozici v samostaném ovládacím rozhraní. Přímo v tomto rozhraní můžete nejen aktivovat daný herní titul za účelem automatické podpory TobiiEyeX, ale zároveň též můžete jednotlivé fce nastavení přizpůsobit individuálním potřebám. Mezi klíčové fce patří např. následující:

 

  • Game Executable Path
  • Sensitivity (Speed, Gradient, Dead Zone)
  • Control Features (Enable or Disable Key - turn on/off camera, Center View Key)

 

Game Executable Path: v tomto nastavení máte možnost zastoupit .EXE soubor pro spuštění příslušné aplikace s přímou podporou TobiiEyeX včetně nadstavby Infinite Screen podpory.


Sensitivity:
v tomto nastavení můžete zastoupit klíčové fce citlivosti zařízení (např. rychlost,  spádové zrychlení, ale též nulovou zónu).

Control Features:
fce umožňující zastoupit na libovolnou klávesu možnost zapnutí, či vypnutí kamery - tedy kontroly a ovládání pohledu vlastním zrakem, ale můžete též zastoupit klávesu pro automatické vystředění - centrování. Všechny tyto fce znamenitě rozšiřují komfort ovládání pohledu vlastníma očima bez námahy a zbytečné citlivosti.

Díky tomu je využití např. v simulátoru FSX mnohem efektivnější např. za účelem srovnávací navigace. Během čtení mapy totiž TobiiEyeX nechá obraz ve vystředěné poloze, v režimu stby, neboť oči nemají přímý kontakt s kamerou, což je super záležitost právě ve chvíli, kdy např. zapisujete údaje do navigačního štítku, popř čtete mapu. Jakmilie váš zrak opět spočine na obrazovce, kamera sama automaticky přechází do aktivního režimu.


Specifikace:

  • Operační rozpětí: 18-40 palců / 45 - 100 cm *
  • Rychlost přenosu dat: >60 Hz
  • Latence: 15 ms +/- 5 ms
  • Velikost obrazovky:nejlépe do 29 palců doporučeno (na větších stále funkční, jen je nutné občas otočit i hlavou)
  • Rozměry ovladače: 20 x 15 x 230 mm
  • Hmotnost: 91 gramů

* Otázkou je, jak TobiiEyeX funguje na monitorech a TV s různorodou úhlopříčkou. Omezení prakticky neexistuje, jde jen o umístění příslušné kamery na takové místo, aby byl zajištěn komfortní oční kontakt. U větších typů obrazovek, dokonce TV (testovali jsme i 107 - 127 cm) je fce zcela bez problémů. Jediným rozdílem u větších typů obrazovek a TV je umístění kamery a také nutnost již otočit též hlavu do příslušného směru - obzvlášť v případě, že od TV s větší úhlopříčkou sedíte jen pár desítek cm.

 

Optimální, doporučené hardwarové požadavky:

Operační systém: Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 (Windows Hello vyžaduje aktualizaci z listopadu 2015 nebo novější), CPU: 2.0 GHz, Quad Core Intel i5 nebo i7, 8 GB RAM, rozhraní USB 3.0. Tobii EyeX je kompatibilní výhradně s rozhraním USB 3.0 (AS Media USB 3.0 není, prozatím, podporován).