ASA Flying the Weather Map

 
 
Flying the Weather Map je jednou z knih, které napsal Richard Collins. Není třeba pochybovat o tom, že praxe je tím, co nás v letadle nejvíce "posunuje dopředu". Počasí a všeobecně meteorologie nepředstavuje jednoduchou problematiku pro většinu začínajících pilotů. Nutno poznamenat, že vývoj počasí je periodický a stále se opakující jev s různou intenzitou a výskytem. Díky této knize přinášející reálné přelety, se nám Richard snaží vysvětlit počasí takovým způsobem, abychom si sami vypěstovali lepší úsudek o tom, zda let můžeme uskutečnit, či nikoliv. Jakým způsobem pracovat s těmito informacemi a vyhodnotit je pro co možná nejbezpečnější plánování našeho letu? Toto a mnohem více je součástí knihy Flying the Weather Map.
Cena 606,96 Kč bez DPH
698 Kč    
Kód produktu 1141
Kategorie Knihy
 
  • Popis
 

Knih o počasí, které by svým způsobem dokázaly přispět především našemu úsudku a  rozhodování o tom, zda "poletíme, nebo nepoletíme" na trhu mnoho není. Většina knih o počasí předkládá teorii, kterou se vyplatí brát v potaz jen do té míry, že se spokojíme s přibližnou informací o tom "jak bude zítra". Ačkoliv se všeobecně doporučuje během přípravy na let kombinovat detailní zdroje vývoje počasí (zejména na internetu) s klasickou předpovědí počasí na TV, stále však zůstává počasí jednou z největších výzev začínajících pilotů. Často je to právě naše vlastní absence zkušeností se systémem počasí zapříčiňující zbytečné oddalování delších přeletů, u kterých je více než patrné, že budeme muset tentokrát brát počasí poněkud vážněji, než jsme doposud bývali zvyklí. Problém je, že si netroufáme a nevím jak na to... Je jisté, že je náš úsudek v počátcích "zápasů" s počasím většinou mylný, v lepším případě odchylující se od skutečnosti. Toto však pocítíme mnohdy až příliš pozdě - tedy v kokpitu letounu během letu. A právě v této fázi (když sedíme v letadle), začínáme přehodnocovat svůj úsudek o vývoji systému počasí, protože z letounu vypadá tento systém zcela jinak než ze země. Tuto skutečnost si uvědomil Richard Collins již v době, kdy začínal pracovat jako instruktor. Odpovědí na otázky ohledně počasí byly jeho individuálně pořádané "vyhlídkové lety za počasím", aby sám zjistil, jak se počasí chová a jakým způsobem ovlivňuje ten který přelet. Richard Collins sám uvádí, že počasí nejlépe porozuměl právě z kokpitu letounu.

V důsledku této neobvyklé letecké aktivity "hon na počasí", se však stal Richard Collins za celou dobu své letecké kariéry (s náletem více než 20.000 hodin), nejen zkušeným a respektovaným letcem a instruktorem, ale také jako vynikajícím leteckým meteorologem, který s naprostou jistotou dokázal odhadnout jaký vývoj bude mít počasí v době letu a jakým způsobem může počasí let negativně ovlivnit. A právě to byl důvod sepsání knihy Flying the Weather Map. Součástí obsahu je totiž 46 autentických přeletů na letounu všeobecného letectví (Cessna 210 Centurion), na kterých Richard přímo demonstruje výklad systému počasí takovým způsobem, aby byl účelově přizpůsoben zejména do přípravy plánování letu - tedy výklad, jenž je určen výhradně pilotům. Richard vybírá ty přelety ze svého zápisníku letu, které by nejlépe definovaly systém počasí ve všech rozličných podmínkách v roce (tedy ve všech ročních obdobích). Výběr přeletů Richarda též zosobňuje současně VFR i IFR létání a v obou případech dokáže poukázat i na ty lety, které jsou všeobecně považovány za "za hranou", resp. lety, které mohly být dokončeny jen díky značným zkušenostem, anebo určité dávce štěstí, či kombinací obou těchto atributů. V potaz je brána schopnost pilota připravit se na možné alternativy letového plánu ještě předtím, než vzlétneme. Cílem této publikace je schopnost pochopit systém počasí z hlediska létání, vypěstovat si vlastní - správný úsudek a systém rozhodování a zakomponovat do skladby letu též vyšší bezpečnostní standardy, které by co možná nejvíce minimalizovaly riziko během přeletu, který je negativně ovlivňován nepřízní počasí. Jedná se o základní i pokročilou teorii o tom, jak se co nejlépe v kabině letounu vypořádat s počasím. Kdy letět, kdy neletět a kdy letět a včas se vrátit zpět? Právě na tyto jednoduché otázky odpovídá výklad autora. Richard sám upozorňuje na fakt, že mohou existovat i takové podmínky počasí, které na první pohled  mohou vypadat naprosto neškodně...

- autentický výklad počasí
- směřuje výhradně do pilotáže letounů
- 46 autentických přeletů
- detailní "ilustrace" vývoje systému počasí
- negativní dopad na pilotáž
- IFR vs VFR
- hranice, za které nelze jít
- schopnost pěstování lepšího úsudku
- schopnost návyků vyšších bezpečnostních standardů
- schopnost urychlení procesu rozhodování
- maximalizace snížení rizika

 

Počet stran: 234 + ilustrace
Jazyková mutace: angličtina
Vazba: měkká