ASA IFR for VFR Pilots

 
 
Cena 665,22 Kč bez DPH
765 Kč    
Kód produktu 239
Kategorie Knihy
 
  • Popis
 

Tuto publikaci jsme zvolili zejména proto, že se skvěle hodí každému, kdo nevlastní doložku IFR, létá čistě jen s využitím srovnávací navigace a má obavy z toho, pokud se podmínky počasí náhle mění v něco, co se výrazně přibližuje okrajovému VFR, v horším případě IFR navigaci... Velmi často se soukromý pilot, jehož schopnosti jsou výrazně ohraničeny srovnávací navigací dostává do situace, kdy vzhledem k náhlému a nepředpokládanému nástupu IMC, je zapotřebí ze srovnávací navigačky přejít na instrumentální navigaci. V tu chvíli dochází nejen ke zbytečné panice, ale též k panice vyhrocující ve fatální důsledky. Právě tato publikace se snaží poodhalit instrumentální pilotáž pro ty, kteří jí nevládnou. Není vždy nutné přistát na poli, u lesa, či na soukromém pozemku luxusní vily ve chvíli, kdy se zdá být pilotáž již neúnosná. Schopnost vnímat instrumentální pilotáž totiž v praxi nepředstavuje nikterak velké úsilí, které by každý člověk nemohl zvládnout. Taylor tuto příručku poprávu nazývá “IFR survival guide”, tedy příručka “přežití IFR” a je určena všem průměrným soukromým pilotům, kteří se mohou ocitnout za hranicí svých možností v důsledku zhoršených podnebních podmínek, zejména! dohlednosti. Nástup totální dezorientace v počátku pilotáže nastává i za jasných podmínek VFR, to snad zná každý z nás... Kniha je určena všem, kteří vnímají schopnosti létat podle přístrojů jako velmi přínosné, avšak nepřišli s touto zkušeností v praxi do styku. Součástí problematiky je též psychosomatické a psychologické vnímání okolí v prostoru, kde začínají převládat IFR podmínky. Dr. Jerald Cockrell přispěl do této knihy též svými poznatky a zkoumáním psychologie v oblasti aviatiky a snaží se poradit, jak si se sklíčenými pocity v kokpitu ve skutečnosti poradit, jak tyto nepříznivé podněty zvládnout a jak překonat přítomný stres. Richard Taylor také upozorňuje na fakt nebát se komunikovat prostřednictvím rádia s řídícími letového provozu (ATC). V knize jsou přítomny pasáže, které objasňují praktické postupy komunikace s řídícími v případě, že se pilot VFR náhle ocitne na hranici okrajového VFR hrozící IMC podmínkami.

IFR for VFR Pilots je publikace, kterou ocení každý průměrný soukromý pilot, který ještě neměl příležitost studovat IFR z hlediska praktické dovednosti, avšak cítí, že by mu některé tyto poznatky mohly usnadnit pilotáž v neočekávaných situacích.