IFR: A Structured Approach

 
  • 1 z 2
 
Zcela ojedinělá publikace na trhu zaměřující se na SOP přístrojového létání. Mnoho užitečných rad a postupů okamžitě začleníte do vlastní techniky pilotáže a akcelerujete tak schopnost získat cenné zkušenosti již od prvních samostatných IFR letů. V důsledku promyšlené koncepce SOP tak vždy budete mít značný náskok před vaším letounem a dostatek času zaměřit se na to, co je pro dokončení letu nejpodstatnější. Jak zjednodušit a přitom zefektivnit IFR techniku pilotáže a maximalizovat tak bezpečnost našeho létání podle přístrojů? To je IFR: Structured Approach. Knihu doporučuje většina zkušených leteckých inspektorů a výcvikových center na celém světě. Součástí výkladu je též používání simulátoru ELITE včetně programových scénářů s ilustracemi, jež jsou obsahem této knihy.
Cena 1 047,83 Kč bez DPH
1 205 Kč    
Kód produktu 1136
Kategorie Knihy
  • Popis
 

Kniha IFR: A Structured Approach Book nepatří mezi obvyklé publikace o přístrojovém létání. Autor - John Eckalbar (ATPL) IFR prezentuje zcela ojedinělým způsobem výkladu směřující spíše do schopnosti vypěstovat si vlastní - osobní bezpečný systém přístrojového létání dle (Standard Operating Procedures), který by výrazně změnil individuální zkušenost přístrojového létání u začínajících pilotů, popř. méně zkušených letců, anebo těch, kteří IFR absolvovali, zkoušku udělali, avšak, tak nějak stále úplně neví "vo co go", což ovšem u čerstvých absolventů IR doložky je celkem logické. John Eckalbar se v této publikaci zaměřuje na schopnost vytvořit si vlastní SOP (Standard Operating Procedures) a tím pádem precizně zvládnout procedury spojené s přístrojovým létáním včetně komunikace, radionavigace, radiokomunikace a provozních úkonů. Tím, že si sami vytvoříme jasně "ohraničený a vymezený" systém přístrojového létání dle SOP přispíváme konstruktivnímu zvládnutí přesné pilotáže (podle čísel) a přispíváme vyšší bezpečnosti letu. Let se následně stává uspořádanější, jasnější a zcela srozumitelný. Kromě klasického výkladu IFR pilotáže se však autor úzce specializuje též na integraci GPS do procedurální přístrojové pilotáže. Mnoho pilotů GPS stále používá pouze v základních režimech ovládání, autor se však zaměřuje na jednotlivé dílčí aspekty využití GPS pro přístrojové létání včetně GPS přiblížení. To je ostatně hlavní rozdíl mezi touto knihou a ostatními publikacemi na trhu. Jednoduše řečeno: publikaci se vyplatí zakoupit už jen díky podrobnému tématu zabývající se právě integrací GPS do přístrojového létání.

Součástí výkladu je též podrobné využití autopilota a samozřejmě též využití autopilota v součinu s GPS. Např. Beech Baron B58 s konfigurací HSI, GPS a autopilotem se stává příkladnou lekcí, kterou lze snadno nacvičovat i na simulátoru. IFR: A Structured Approach je tak publikace, která vás provází systémemem IFR pozvolna avšak komplexně od prvních vzletů až po ucelené komplexní náročné přelety. Jednotlivosti lze tak přímo testovat právě na letových simulátorech. Autor sám již řadu let používá simulátor ELITE a právě tento typ simulátoru a jeho využití směřuje i do lekcí v této knize - včetně ilustrací a správné techniky pilotáže nejen v rovině radionavigační.

Během náročných začátků IFR zapomínáme na provozní úkony během letu (povinné úkony). Kdy je vykonat a jak je zvládnout v reálném čase (jednoduše řečeno: s každou změnou režimu pohonné jednotky). Jednoduchý formát výkladu a následných pouček a dílčích doporučení, tak odpovídá na řadu kladených otázek. Odpovědi pak můžete implementovat okamžitě do vlastní praxe. Díky tomu, že autor k jednotlivým scénářům a výkladům používá simulátor ELITE a ilustrace (fotorealistické panely letounů) doprovázejí jednotlivé letové scénáře, můžete nácvik pilotáže realizovat právě na letovém simulátoru.

Publikace IFR: A Structured Approach je ojedinělá tím, že přináší informace, které zkrátka využijete v kabině letounu během každého letu IFR. Za krátký čas se tak můžete stát lepším, zkušenějším a bezpečnějším pilotem. Publikace směřuje výhradně do všeobecného letectví a zaměřuje se jak na jednomotorové, tak i dvoumotorové letouny (od méně výkonných až po nejvýkonnější stroje dané kategorie). Valná část je také věnována základnímu letounu Cessna 172, který stále patří i u nás mezi typy letadel, na kterých děláme IR doložku.

 

jazyk: angličtina
počet stran: 250
vazba: tvrdá