Stick And Rudder: Wolfgang Langewiesche

 
  • 1 z 3
 
Máte také tu zkušenost, že řada knih o létání - vydaných v dobách Svazarmu je dodnes považována mezi leteckou veřejností - zejména žáky za nejlepší? Pamatujete na to, jak jsme v Aeroklubu skenovali a kopírovali zašlé žluté stránky svazarmovských výtisků o létání a navigaci, jejichž autoři věděli moc dobře o čem psali? Staré ošuntělé komunistické knihy o létání byly mnohdy lepší než ty dnešní, moderní, sofistikované… Langewiesche mi tyto zážitky velmi připomíná. Je to četba, která vás skutečně dostane, žádná teorie o praxi – je to praxe už když to jen čtete, protože si během čtení okamžitě vybavujete vlastní chyby, které se snažíte, byť častokrát neúspěšně, odstranit. Nyní máte šanci to konečně změnit!
Cena 1 000 Kč bez DPH
1 210 Kč    
Kód produktu 677
Kategorie Knihy
  • Popis
 

Čtení knih o létání považuji za naprosto báječně strávené chvíle a doplněk reálné pilotáže. Vyhledávám vždy takové publikace, které jsou nejen zajímavé svým obsahem, ale především „čtivé" - tedy takové, které opravdu zaujmou takovým způsobem, že chcete knihu dočíst prakticky za jediný den. Takových publikací o létání není mnoho, avšak „Stick and Rudder" lze považovat za jasnou vyjímku. Autorem této knihy je Wolfgang Langewiesche, letec, který své první sólo letěl v roce 1934 v Chicagu. Létání ho očarovalo a celý svůj život zasvětil defacto technice pilotáže a stal se jedním z nejlepších pilotů na světě: Za svou leteckou kariéru se stal testovacím pilotem Cessna, Chance, Vought, Kollsman. Sám se nejlépe cítil v kokpitu svého letounu (měl jich několik!) na dlouhých a náročných dobrodružných výpravách po světě.

Každý z nás si jistě pamatujeme na to, kdy jsme začali skutečně létat - na hodiny strávené teoretickou přípravou a na - mnohdy - zbytečně složité výklady instruktorů. Častokrát nám byly zdánlivě jasně formulované problémy vykládány příliš složitě, neobratně. Langewiesche se touto knihou snaží odpovědět na otázky týkající se toho, jak a proč letadlo létá a jak jej člověk musí v praxi ovládat během každé situace. Není to kniha typu „učebnice pilota", je to kniha o létání, o praxi a hlavně o faktech, které Langewiesche dokáže formulovat zcela diametrálně odlišným způsobem. Píše o tom, že správné pochopení úhlu náběhu řekne o létání téměř vše... Jak přistávat? Jak se přibližovat na letiště? Jak zatáčet? Jak se vypořádat s nepříjemnou složkou bočního větru? Jak zvládnout ostruhu? Jak letoun s tříkolovým podvozkem? Jak zvládat nouzové situace a především! jak nejlépe zvládnout vynucené přistání, jak ovládnout klouzavost letounu a odhadnout plochu, na kterou chceme bez motoru přistát? Jak pracovat s úhlem náběhu a jak ovládat pohonnou jednotku? Cvičíte pády a vývrtky úplně běžně? Že ne? K čemu jsou pedály a co je to koordinovaný let? Langewiesche nepíše jen o tom, co udělat, ale hlavně „proč a k čemu je to dobré..." V celém svém obsahu se jedná o „analýzu umění pilotáže".  Kniha je vhodná pro každého - opravdu pro každého... Pro zkušené piloty, pro začátečníky, pro adepty na pilotní výcvik, pro simulátorové letce. Je vhodná pro velké i malé letouny, staré i nové, řeší totiž stále jedno a to samé a to je technika pilotáže a jak ji ovládat. Je jedno, zda řídíte DC-3 nebo, Cessnu 172, letadlo je zkrátka jen stroj - jen letadlo a vždy jde jen o to mít navrch nad strojem.

Langewiesche svou práci nejrpve zahájil formou krátkých příspěvků publikovaných  v prvních výtiscích časopisu „AIR FACTS", avšak svůj výklad se rozhodl dokončit kompletním vydáním ucelené knihy Stick and Rudder v roce 1944. Od té doby se stala jeho publikace nejvíce čtenou knihou o létání na celém světě. Instruktoři a letečtí inspektoři brzy pochopili, že TATO kniha OPRAVDU FUNGUJE. Ano, dnes existuje řada publikací o létání, spousta manuálů s důvtipnými obrázky a fotografiemi. Pravda je ovšem taková, že ty první nákresy křídla a obtékání vzduchu kolem profilu s doprovodným textem, které jsou dnes oblíbeně „kopírovány" a  publikovány v mnoha různých knihách rozličných podobách a kamuflážích,  začal kreslit právě Langewiesche... Samozřejmě, že Langewiesche nebyl zdaleka první, avšak je považován za prvního, kdo se technikou pilotáže začal vážně zaobírat a kdo ji dokázal obsáhnout v knižní publikaci jako svědectví o faktech ovládnutí pilotáž letounu. Mnoho špičkových letců dodává: kniha Stick And Rudder je skutečným a jediným ekvivalentem praktického výcviku. Knihu navíc respektuje i takový autor jakým je R. L. Collins.

počet stran: 390
jazyková mutace: angličtina¨
doposud vydáno: více než 250.000 výtisků na celém světě