B-24 Liberator X

 
  • 1 z 14
 
Dnes jednoznačně nejlepší volba B-24 pro Microsoft Flight Simulator 2004 a Microsoft Flight Simulator X. Na první pohled budete uchváceni grafickou stavbou externího modelu, precizním zpracováním 2D kokpitu včetně 2D subpanelů (opravdu oceníte množství detaliů ve 2D kabině včetně logického uspořádání), 3D virtuální kokpit - dobře optimalizovaný, autentický zvuk a letové proporce. Letoun není náročný na hardware: instalovat jej můžete jak do Windows XP, tak také do Windows VISTA, k plynulému chodu vám postačí Intel Pentium IV (2.8 GHz), 512 MB RAM, 128 MB grafický akcelerátor a hlavně 200 MB volného prostoru na pevném disku. Pro verzi FSX doporučujeme dvoujádrové procesory a výkonnější grafické akcelerátory - nejlépe od řady 8.xx. K maximálnímu prožitku z letového simulátoru B-24 doporučujeme před létáním zakoupit vhodnou literaturu, jako ideální doplněk, ke kterému se budete vracet vždy před spaním/usnutím :-)
Cena 1 073,55 Kč bez DPH
1 299 Kč    
Kód produktu 726
Kategorie Letouny
 

Mnoho z nás čekalo na B-24 dlouhou dobu. Doposud nebyla možnost létat tento typ letounu na simulátoru takovým způsobem, abychom mohli suše konstatovat: „ pocit z pilotáže je opravdu realistický". Vyvinout co možná nejautentičtější repliku B-24 pro FS 2004 a FSX nejen z hlediska primární avioniky, ale především z hlediska reálného chování během pilotáže, není jednoduché, neboť se jedná o čtyřmotorový letoun. Simulovat jeho charakteristiky takovým způsobem, aby reálný pilot B-24 mohl model zalétnout na PC a potvrdit kvality simulátoru výrazně se přibližující reálnému provozu, si vyžádalo desítky hodin sbírání dat, informací, reálných fotografií a rozhovorů s piloty, kteří B-24 umějí ještě dnes létat. Jedná se o letoun, který dokáže  urazit 3.000 NM s dostupem na 28.000 ft, což znamená, že převážná většina dlouhých transatlantických letů probíhala v nejvyšší možné výšce nad nepřízní počasí. Mezipřistání za účelem dotankování nebývalo u tohoto letounu zvykem. Není to Airbus se skleněným kokpitem, ani Boeing 747, B-24 musíte UMĚT létat a musíte se spolehnout pouze na vlastní schopnosti pilotáže a vlastní praktické dovednosti včetně navigace a ovládání letounu i během IMC.

Nepřekonatelný dolet zaznamenal nejčastější použití B-24 na tichomořském bojišti a v Evropě se tento letoun po boku s B-17 stal hlavním činitelem amerického strategického letectva při bombardování německého agresora. I britové si B-24 oblíbili a používali jej hlavně pro hlídkování nad Atlantikem. Tímto strojem byla dokonce vyzbrojena i 311. čs. bombardovací peruť působící ve službách československých jednotek v RAF.  Oblíbenost i praktické využití letounu nelze s ostatními letouny příliš srovnávat. Celkem se jich vyrobilo 18 188 ks. Díky mnohostrannému využití se letoun proslavil i řadou stěžejních vylepšení včetně modernizace a právě díky modernizaci původního konceptu významně vzrostl počet vyrobených kusů působících ve 2. světové válce na mnoha rozdílných bojištích. Výkonnostní charakteristika je určitě zajímavá: maximální rychlost: 467 km/h, dolet: až 6000 km, dostup: 8534 m, stoupavost: 274 m/min.

Vývojáři se během konceptu simulované verze zaměřili především na globální letové charakteristiky, pohonnou jednotku, aerodynamiku i užitečné zatížení. Během pilotáže pocítíte rozdílné letové proporce, jinou odezvu řízení, než jste byli doposud zvyklí. Letoun dokáže reagovat na přestavění režimů pohonné jednotky a právě schopnost nastavení jednotlivých režimů je klíčové pro dokonalý požitek z letu nejen z hlediska ekonomického provozu. K tomu, abychom letoun mohli létat podle čísel, jsou k dispozici vyčerpávající cheklisty a hlavně podrobné tabulky v Excelu objasňující kalkulace ovládání režimů motorů. VLE editor je zde především proto, abychom dokázali letoun osadit reálnou výzbrojí okamžitě se projevující na hmotnosti letounu i jeho odezvě během vzletů a přistání. Simulátor však nabízí excelentní fotorealistický 2D panel (budíky ve vysokém rozlišení a v reálném provedení včetně podpory XML), který kritika hodnotí, jako vůbec nejlepší 2D panel u simulace warbirdů pro FSX. Totéž však můžete potvrdit i v případšě 3D interaktivního virtuálního kokpitu, ve kterém máte možnost většinu prvků ovládat přímo myší, popř. si je můžete naprogramovat na externí hardware (berany, kvadrany, panely, apod.). 3D panel byl však vzhledem k poměrně vysokým nárokům na hardware optimalizován výhradně za účelem „hands-on" pilotáže během VFR podmínek. Jedná se tudíž o simulaci warbirdu, která exceluje v použití 2D panelů i subpanelů a vzhledem ke komplexnosti simulátoru, je právě tento pohled (2D kabina) pro snadné ovládání všech prvků lepší volbou. Ve 2D kokpitu máte také k dispozici téměř všechny funkce ovládání sdružené do jednotlivých subpanelů, které jsou logicky uspořádány takovým způsobem, aby bylo možné i 2D panely využívat za účelem provádění reálných úkonů.

Pět verzí: B-24J „Satan´s Gal", B-24D „Hellsadroppin II", B-24G „The Stork", , B-24D „Strawberry Bitch", B-24J „coctail Hour".

- 5 autentických verzí letounu B-24
- maximálně detailní externí model letounu
- plně funkční 2D fotorealistický kokpit ("all xml")
- 2D subpanely vlogickém uspořádání
- 3D interaktivní virtuální kokpit - dobře optimalizovaný
- veškerká mechanizace animována!
- vysoce detailní textury včetně motorů (2048 pixelů)
- autentická zvuková složka (pravděpodobně nejlepší na trhu)
- možnost létání podle čísel
- VLJ editor
- mnoho různých historicky přesných livrejí
- XML tabulky pro ovládán režimů motorů
- vydatná dokumentace pro fajnšmekry
- kompatibilní sFS 2004 a FSX
- nenáročné na hardware
- nadpůrměrně konzistentní průběh FPS
- vhodné pro 3D virtuální realitu (E-D, Vuzix)
- vhodné pro nácvik reálné pilotáže skutečné B-24
- extrémně zdařilý mat-fyz. model pro zkušené piloty
- ideální ve spojení sdetailními scenériemi letišť i krajin

B-24 jsem neměl možnost pilotovat v reálu - bohužel a prý ani kolega :-). Avšak předtím, než jsme se rozhodli zadat do nabídky tento simulátor, jsem detaily, které jsou obsahem simulované B-24 pečlivě studoval a ve spojení s našimi vlastními kontakty jsme zjistili, že řada reálných pilotů B-24 považuje tento simulátor za nejlepší na světě. Ve skutečnosti totiž přináší to, co hledá každý nadaný virtuální pilot toužící po tom naučit se letoun ovládat se vším všudy a zvládnout jeho pilotáž s nákladem i bez něho. Vyzkoušet si B-24 v některém transatlantickém letu během zhoršených podmínek IMC není jednoduché, obzvlášť, kdy je nutné načasovat sestup a pokračovat na IAF s následným přistáním na cílové destinace. Ve vší podstatě se jedná také o radionavigační záležitost během přeletů vysoko nad mraky a také výzvou v případě když se něco během letu .....