DC-9 ULTIMATE Airliners DC-9 Classic

 
  • 1 z 11
 
DC-9 v této podobě považujeme za kandidáta na "titul roku" pro FSX. Otázkou je, zda DC-9 z hlediska historického významu dokáže zaujmout i uživatele preferující soudobé moderní technologické trendy dopravních letounů. Pokud se dokážete povznést nad tuto skutečnost, odmění vás DC-9 stovkami letových hodin v nekompromisní úrovni realismu. Hardwarové požadavky: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR X (SP1/SP2), Windows - Windows 7, Vista nebo XP, procesor: 2.8 GHz, 4 GB RAM, 512 MB VRAM.
Cena 1 148,76 Kč bez DPH
1 390 Kč    
Kód produktu 1193
Kategorie Letouny
 
  • Popis
 

Coolsky jako vývojář nabízí všem uživatelům FSX nekompromisní simulaci dopravního letounu Douglas DC-9 ( série DC-9-30). V oblasti reality tohoto konkrétního typu tak jednoznačně nastavuje nejvyšší možnou laťku, kterou si lze v aktuálních možnostech programového kódu FSX vůbec představit. Fakticky se jedná o vysoce moderní simulaci tohoto typu letounu excelující jak v případě precizní simulace, grafiky i celkového obsahu (tedy nabídky všech fcí včetně livrejí). DC-9 byl letoun, který byl záměrně vyvinutý za účelem krátkých až středně dlouhých přeletů. Letoun dokáže pojmout až 100 cestujících, dosahuje rychlosti 910 km/h s doletem až 3.000 km. DC-9 lze navíc považovat za jeden z nejúspěšnějších letounů ve své třídě, neboť bylo celkem vyrobeno více než 2400 letounů. Mezi nosné prvky programu lze v první řadě považovat mnohostrannost využití simulátoru nabízející prakticky všechny typické volby. Někdo preferuje 2D panel, jiný uživatel dává přednost 3D virtuální kabině. V případě této simulace můžete očekávat nejvyšší možnou kvalitu v obou provedeních kokpitů.

2D instrumentační panel

2D instrumentační panel nabízí kompletní správu "pohledů" a tedy naprosto zřetelný model pilotáže z perspektivy 2D instrumentace v každé fázi letu. Pro tuto příležitost můžete využít dva samostatné přední výhledy z kabiny, dva samostatné pohledy na dolní část kokpitu, dva samostatné pohledy na nadhlavový panel včetně možnosti nechat na obrazovce zobrazit libovolné sekvence přidružených systémů i avioniky v takové podobě, která umožňuje jejich aktivní používání např. při vykonávání povinných úkonů včetně spouštění a vypínání. Vše je programováno s ohledem na reálný provoz letounu, byť s využitím např. jen jediné obrazovky LCD. Příznivcům 2D kokpitů, kteří preferují brilantní vysoké rozlíšení textur, IFR a hlavně vysoce nadprůměrnou hodnotu FPS, tak tato simulace nabízí vše v nejdokonalejší ergonomické podobě. Titul je díky této možnosti snadné používat i na méně výkonných počítačových sestavách, což oceňujeme zejména a právě pro tuto vlastnost je velmi dobré, že někteří vývojáři stále zahrnují do svých simulátorů 2D instrumentaci, která je stále vytlačování 3D virtuálními kabinami. Ideální spojení je nabídka obou řešení a DC-9 je v tomto ohledu jasnou volbou. Navíc se nemusíte trápit s redefinicí 2D instrumentace pro daný formát obrazovky. Pokud používáte obrazovky 16:9, můžete zvolit 2D instrumentaci ve shodném formátu. Pokud stále vlastníte 4:3 LCD obrazovku, můžete zvolit 2D instrumentaci pro tento formát (tedy v měřítku 4:3). !!

3D virtuální plně interaktivní kokpit

Naopak příznivci plně interaktivního 3D virtuálního kokpitu mohou jásat. DC-9 obsahuje maximálně detailní, plně fotorealistickou a naprosto interaktivní podobu 3D virtuálního kokpitu, ve kterém máte možnost pilotovat letoun výhradně právě s využitím tohoto typu výhledu z letounu. Vše je funkční, veškeré systémy i avioniku lze ovládat pohodlně myší. 3D strukturu virtální kabiny včetně textur ve vysokém fotorealistickém rozlišení naprogramovala pro tento model na zakázku společnost PcPhat Studios, jež dbá nejen na realistický kontext nočního i denního kokpitu 3D a vysokou míru detailů včetně interakce palubního vybavení, ale také na dostatečnou optimalizaci polygonů usnadňující optimalizaci za účelem plynulé animace - při zachování optimální úrovně FPS. FSX má výhodu oproti X-Plane 10 v tom, že programování 3D kabiny není tak náročné a vždy dokáže skloubit jak reálnou interakci avioniky (tedy plně funkční budíky), tak i nad míru vysokou kvalitu grafického zobrazení bez kompromisů vizualizace. To vše DC-9 splňuje beze zbytku a 3D kabina tak nabízí naprosto reálný pocit pilotáže tohoto letounu.

Maximalizace 3D modelu letounu

Stejnou kvalitu lze pocítit i na externím 3D modelu letounu. Nejmenší detaily na reálném letounu, jsou součástí simulované verze včetně zohlednění typických vlastností ovládání křidélek i směrového kormidla u letounu DC-9, což je patrné i na externím modelu letounu včetně dynamické změny animace během různorodých vlastností ofukování řídících ploch. Letoun navíc obsahuje též řadu skriptů umožňující i otevírání dveří letounu u všech modelů včetně šesti samostatných livrejí:

- Aeromexico
- Alitalia
- Eastern Air Lines
- Hawaiian Airlines
- Scandinavian Airlines
- Ansett Airlines of Australia
- další livreje je možné dodatečně stáhnout z internetu


Navigační simulátor

Součástí simulace je též "navigační simulátor" usnadňující navigaci pilotům, kteří zkrátka nejsou schopni pilotovat letoun dle tehdejších zvyklostí. Režim umožňuje sledovat celý přelet včetně trajektorie letu, VOR, NDB, apod.. z ptačí perspektivy na samostatném 2D panelu, které ve zjednodušené formě funguje jako odlehčenější verzie EFIS u moderních dopravních letounů. V důsledku toho výrazně usadňuje radionavigační postupy a dokáže simulovaný let přizpůsobit i méně zkušeným uživatelům. Režim "navigační simulátor" lze kdykoliv vyvolat během letu.

Systémová schémata v grafické podobě

Simulátor dokáže v reálném čase zobrazit na monitoru všechny technické parametry jednotlivých systémů v logickém grafickém uspořádání s výkladem. Pokud tedy např. nerozumíte postupům ovládání letových systémů, díky tomuto režimu získáváte zcela jasné informace o tom, co který spínač v kabině ovládá a k čemu se v praxi používá. Dialogové okno zobrazující detailní podobu jednotlivých schémat systémů letounu je rovněž možné vyvolat kdykoliv během letu v samostatné podobě.


Sofistikovaný model poškození

DC-9 je zároveň jedním z mála dopravních letounů přinášející možnost simulovat bezpečnostní, nouzové i abnormální situace během letu. Model poškození zprostředkovává možnost zažít letové scénáře, které je třeba řešit přesně dle reálných postupů a v důsledku toho si můžete v praxi ověřit i letovou způsobilo ve chvíli, kdy dojde k nečekaným zvratům během letu. Modul poškození přináší více než 140 dílčích modelových situací a je rozdělen do tří samostatných kategorií. Součástí je též 14 samostatných kategorií pro abnormální letové situace.

DC-9: Autopilot Sperry SP-50 Automatic Flight Control System

Sperry SP-50 Automatic Flight Control System sice není "autopepíček", kterého bychom dnes ocenili v soudobých - moderních letounech, avšak v době aktivní služby DC-9 je jisté, že právě tento typ nepříliš sofistikovaného autopilota se stal během letu téměř nepostradatelným pomocníkem. Simulace zohledňuje "starou školu" tohoto autopilota a přináší tak nekompromisní vlastnosti automatizovaného letu s ohledem na technické možnosti SP-50 bez kompromisů.

Automatická konfigurace povinných postupů

DC-9 je letoun staré školy a v celé své podstatě tedy není jednoduchý na ovládání u nepříliš zkušených aviatiků. Proto, aby byla vize pilotáže letounu DC-9 jednodušší i pro méně zkušené, nám autoři přinášejí automatické provádění povinných úkonů pro každou fázi letu. Pokud využijete automatické konfigurace povinných postupů během letu, stačí když se budete zabývat pilotáží, navigací a komunikací. Konfig zařídí vše za vás bez ohledu na zkušenosti, kterými disponujete. V opačném případě stojíte před maximální výzvou - tedy pilotovat DC-9 podle reálných povinných úkonů (dle reálných cheklistů). Obojí je možné, záleží na vás, co zvolíte pro vlastní pilotáž.

Integrovaný výukový systém v kabině letounu

Pokud se rozhodnete pro maximální výzvu pilotáže DC-9, rozhodně budete méně trpět než byste předpokládali. Můžete totiž využít ke studiu plně integrovaný výukový systém, který vás krok po kroku seznámí s komplexním ovládáním letounu od spouštění až po odstavení mašiny a odebrání se na zasloužené cigárko. Díky integrovanému výukovému systému nejen odhalíte nekompromisní detaily realismu této simulace, ale zároveň máte šanci, že se skutečně naučíte pilotovat DC-9 přesně jako ve skutečnosti bez nutností trávit čas v diskuzních fórech, popř. na Youtube vyhledáváním všech potřebných informací. Výuka probíhá přímo v kabině a je doprovázena jak zvukovou tak i animační částí.

Centráž, hmotnost, vyvážení, plnění...

Toto GUI (grafické rozhraní) umožňuje volit libovolné parametry směřující k centráži včetně plnění paliva a volby typu nákladu. Rozsah a využití této oblasti simulace je doprovázeno jak přesnými kalkulacemi, tak i tabulkami s možností tiskového výstupu.

Vydatné manuály v .PDF

DC-9 je v praxi velmi komplexní letoun zejména kvůli nekompromisní výši simulovaných aspektů. Pro opravdové fajnšmekry Coolsky doporučuje studium manuálů v elektronické podobě .PDF.