Diamond DA20-100 Katana 4X

 
  • 1 z 50
 
Letounů na našem virtuálním nebi létá opravdu mnoho. Ne každý však dokáže přinést to, co je neodmyslitelnou součástí létání v reálném světě (bezpečný provoz letounu v limtačních proporcích). Sofistikovanost simulace Katany spočívá v tom, že přináší 99 procent realismu z charakteristiky provozu letounu v roli PIC. Závidím všem těm, kteří létají Katanu v reálu. Pokud něco uděláte špatně, simulátor Katany vždy odpoví bez varování. Simulátorů v této podobě pro FSX potřebujeme více! Hardwarové požadavky: FSX (SP2), Windows XP nebo Vista, W7 (Vista není doporučována - volte W7), Intel Core 2 Duo (Quad doporučeno), 2 GB RAM, grafiku (512 MB), volný prostor na pevném disku: 600 MB.
Cena 1 073,55 Kč bez DPH
1 299 Kč    
Kód produktu 992
Kategorie Letouny
 
  • Popis
 

Katana se již v minulosti stala jednou z hlavních předloh Aerosoftu za účelem co možná nejrealističtějšího virtuálního zážitku na tomto populárním typu letounu. DA20-100 Katana se svými výkony srovnává nejčastěji s letouny C150, C152 s tím rozdílem, že v případě Katany je letoun vyroben z kompozitních materiálů. Katana v reálu zaujme především sportovní letce vyžadující levný provoz, údržbu, optimální výkony a hlavně spolehlivost. Katana se často využívá nejen jako cvičný letoun (v současné době velmi rozšířené), ale také jako vhodný turisticko-rekreační letoun za účelem sportovního VFR létání. Vzhledem k minimálním nákladům na letovou hodinu nabízí Katana maximální užitkovou hodnotu v podobě uspokojivých výkonů. Vzhledem k modernímu designu, kompozitním materiálům, špičkové výbavě i vynikajícím aerodynamickým vlastnostem se prostředí FSX stává pro ultra-realistickou simulaci Katany jednoznačně nejvhodnější volbou. Letoun však oproti konkurenčním titulům, na které jsme dnes zvyklí u většiny komerčních add-onů, exceluje především díky totální integraci reálného provozu (plugin) směřující nejen do provozní charakteristiky letounu, limitačních proporcí, výkonostní křivky, aerodynamiky, ale též do oblasti reálného servisu & údržby. V tomto ohledu lze model v simulovaném prostředí FSX srovnávat výhradně jen se třemi tituly na trhu: Dornier Do-27 X, PA31T Piper Cheyenne X, Fokkker F70/100 (Digital Aviation). Autory Katany jsou proslulí vývojáři Marcel Felde, Alexander M. Metzger, Otmar Nitsche.

Pokud jsou mezi vámi piloti, kteří mají to štěstí létat Katanu v reálu, toto je jediný add-on, který byste rozhodně na svůj počítač měli instalovat. Jedná se totiž o simulaci, která byla naprogramována nad rámec možností FSX a v simulátoru tak mnoho technologicky pokročilých funkcí zajišťuje sw plug-in komunikující s FSX prostřednictvím FSUIPC. V důsledku toho nefungují např. některé známé jednoduché klávesové zkrakty (např. CTRL + E pro spouštění). Nabídku programu, nastavení a volby úrovně simulace jsou rozděleny do několika nezávislých modulů, díky nimž lze snadno přímo v simulátoru (v kabině letounu) okamžitě přizpůsobit vlastnosti simulace dle vlastního uvážení a zajistit tak maximální úroveň technologicky nejpokročilejší formy virtuálního létání. Optimalizace letového modelu, interakce povinných úkonů včetně managementu pohonné jednotky, či ovládání mechanizace nebo vybavení kabiny, zde hrají roli v případě nastavení simulátoru a pokud jste reálnými piloty či piloty přeškolujícími se na tento typ v reálu, rozhodně doporučujeme zachovat nejvyšší možnou úroveň simulace (tedy včetně simulace poškození, interaktivní rovinu spouštění i vypínání, úkonů včetně servisu a údržby). Program lze ovládat čtyřmi samostatnými moduly (PREFLIGHT, MAINTENANCE, INSTRUCTOR, SETTINGS) a to přímo v reálném čase po vyvolání klávesové zkratky SHIFT + 3. Kromě možnosti přestavení úrovně simulace, lze též optimalizovat dílčí efekty v podobě individuálních zvuků - ozvučení, grafických efektů (osvětlení) a dalších atributů výrazně obohacujících virtuální zážitek z létání ve 3D interaktivním virtuálním kokpitu.

Samostatná kapitola je předletová prohlídka letounu (plnění, výměna oleje či vyčištění letounu). Mezi speciální grafické efekty patří např. znečištění letounu či překrytu kabiny (hmyz).

Originální nabídka možností programu:

Airframe:

-Airframe limitations are simulated
-Trim tabs can be bend on ground
-Controls can get damaged
-Controls can freeze
-Flaps can get damaged - Flaps motor can get damaged - Wheel fairings can be attached/detached
-Wheel fairings can get damaged
-Aircraft can get dirty
-Canopy can be opened and closed
-Canopy can be opened and closed by airflow
-Canopy opens if flying down under or due accelerations if not locked.
-Canopy locking mechanism
-Canopy can break off
-Canopy can get covered by ice
-Elevator can get damaged by canopy
-Cowling can be opened
-Oil access door can be opened
-Fuel tank cover can be opened
-Wheel fairings reducing drag

Engine (Rotax 912S):

-Engine damage and wear
-Engine cooling by air and fluid
-Carburetor simulation
-Carburetor can get plugged
-Carb Heat - Starter simulation
-Starter can get damaged
-Starter low voltage simulation
-Engine start due wind milling
-Engine Start due turning the propeller by hand
-Choke simulation
-Engine wind milling
-Damage when engaging starter also engine is running
-Pulled Choke with warm engine stresses engine
-Cold engine may run better with pulled choke

Propeller:

-Propeller damage and wear
-Propeller governor simulated - Propeller ground contact
-Propeller damage by dust
-Propeller can be turned by hand
-Propeller pitch change by hand

Oil System:

-Oil usage simulated
-Two sorts of oil: SAE20 / SAE40
-Oil quantity check
-Turning propeller or running engine draws oil out of the cylinders
-Oil Filter
-Oil temperature and pressure simulation
-Oil loss without cap during turns
-Oil access door animation if left open due windOil can be drained

Fuel System:

-Carburetor simulation
-Fuel pumps and pipes simulation
-Fuel in pipes can be burned
-Fueling simulation
-Fuel dip stick
-Fuel tank cover
-Water in fuel
-Water draining
-Fuel lead simulation
-Fuel type selection
-Fuel pump may be needed above 13.000 ft

Electrical System:

-Complex battery simulation
-Complete electrical circuits
-Switches
-Relays
-Circuit breakers
-Generator simulation
-Generator wear and damage
-Displays flicker and brightness
-Electrical power on starter simulated

Instrumentation:

-3d Gauges with smooth animations
-Needle movements and vibrations simulated
-Gyros simulated
-Attitude Indicator simulation
-Compass card simulation
-Wet compass acceleration and turning error
-Pitot tube and static port simulation
-Pitot tube, static port and stall warning can get plugged

Avionics:

-Units operation simulated: Navigation and Communication is only possible with operating devices
-Simple mode: Units can be operated in simple mode for being compatible with hardware
-KX125 TSO
-Unit can be turned off
-Unit has circuit breaker
-Unit can be damaged
-Frequencies are stored
-Standby frequencies
-Engaging direct frequency control due holding the transfer buttons
-Modes: CDI, BRG and RAD
-Auto-TO
-Independent OBS display
-KT76A
-Unit can be turned off
-Unit can be damaged
-Unit has circuit breaker
-Transponder warm up simulated
-GPS500 (FSX default) off
-Unit can be turned off
-Unit has circuit breaker
-Brightness can be adjusted
-GNS530 (by Reality XP, not included in the product)
-GPS500 can be replaced by the GNS530 directly in the simulator

Environment:

-Cabin temperature simulated
-Cabin airflow simulated
-Wing icing
-Stall warning icing
-Controls icing
-Canopy icing
-Pitot and static port icing
-Dirt
-Insects

Visual Effects:

-Motion and vibration effects
-Aircraft and parts influenced by propeller wind
-Realistic and switchable lighting effects
-Adjustable panel lighting
-Bump mapping on exterior and virtual cockpit

Sound Effects:

-Complex sound environment
-Every lever, switch has its own sound

Graphical User Interface:

-All settings can be done in FSX

Preflight Panels:

-Ground equipment and fixation
-Tow bar
-Walk-around check
-Trim tabs
-Fuel station, fuel drain and dipstick
-Oil and liquids
-Payload
-Aircraft cleaning

Maintenance Panels:

-Equipment: Change avionics or attach/detach wheel fairings
-Workshop: Inspection, repairing or replacing parts and systems
-Service: Replace or refill liquids, replacing or reloading battery etc.