Flight1 ATR 72-500 X

 
  • 1 z 40
 
špičková simulace ATR pro FSX a FS 2004. Plná kompatibilita s operačními systémy Windows XP a Windows Vista. Titul dodáváme výhradně v nové verzi určené pro Microsoft Flight Simulator 2004 a FSX. Pokud byste vyžadovali další informace, popř. více obrazové přílohy, navštivte naši galerii na domovské stránce High In The Sky. Titul není nějak zvlášť náročný na hardware s tím, že je však nutné některé prvky terénu ve zhuštěných scenériích optimalizovat přímo v prostředí FS. Titul můžeme doporučit každému, neboť právě tato verze je používána také na desktopové přípravě výcvikového střediska ČSA.
Cena 1 314,05 Kč bez DPH
1 590 Kč    
Kód produktu 159
Kategorie Letouny
 
 

Dlouho jsme čekali na vydání nejaktuálnější simulace ATR 72-500. Produkt samotný si vyžádal až 15.000 hodin usilovné činnosti. Vývoj produktu podléhal dlouho vývoji a výzkumu reálných aplikací pro zcela individuální tvorbu simulované verze letounu ATR. Protože je ATR 72-500 poměrně složitá platforma pro FS 2004 a FSX, po celou dobu vývoje produktu byli vývojáři v úzké spolupráci přímo s Avions de Transport Regional (ATR) v Tolouse, ve Francii. Samotní vývojáři jsou na výsledek velmi pyšní a avizují, že se v historii existence firmy Flight1 jedná o nejkomplexnější a nejautentičtější sofistikovaný add-on pro FS 2004, ne-li vůbec o nejkomplexnější add-on pro FS 2004 v celé historii existence desktopové simulace FS. Skutečnost je taková, že musíme jedině souhlasit. Obzvlášť potěšující je, že se tato velmi úspěšný verze pro FS 2004 dočkala přepracování pro Microsoft Flight Simulator X, takže dnes dodáváme tuto novou verzi, která je kompatibilní s oběma simulátory včetně operačního systému Windows Vista.

Instalace produktu probíhá bez sebemenších obtíží a poprvé, kdy jsme usedli do kokpitu simulované verze ATR, nepochybovali jsme o tom, že to Flight1 tentokrát myslí opravdu vážně. Add-ony pro FS 2004 a dnes již také pro FSX jsou v poslední době – zejména v oblasti modelování letadel, stále na vyšší a vyšší úrovni z hlediska kvality pokrývající komplexní simulaci letounu i grafickou složku a je to především díky neustále narůstající konkurenci. Firmy se přetahují o komunitu té které kategorie letadel a Flight1 svým způsobem prostřednictvím své soudobé simulované verze ATR pro FSX, nyní opět definuje nutnost využití nejnovějších technologických postupů při vývoji každého dalšího modelu letounu.

Zcela komplexní design totiž zasahuje nejen grafickou složku simulace, ale především též modelování pilotáže letounu a to jak „hands-on“, tak také pilotáže s využitím plně automatzovaných úloh AFCS během IFR letů. Nejdůležitějším faktorem úspěšného add-onu letecké simulace však není jen stoprocentní realita, ale též především poloha ovládání této reality v samotném simulátoru. Jde totiž o to abychom měli dostatek nástrojů pro příležitost sledovat realistické prvky na jediném monitoru!!! a dokázat jich za každé situace během letu využít. Vývoj se tedy hlavně zaměřil na reprodukci ovládání instrumentace a systémů, tzv. ergonomii ovládání prostřednictvím vynikajícího 3D virtuálního kokpitu a dokonalého 2D panelu. 2D instrumentace přináší kompletní odezvu reálné předlohy, což v praxi znamená že vše, co je součástí reálného ATR 72-500, je též součástí této simulace. Nemá smysl zde popisovat jednotlivé systémy, jejich vzájemnou interaktivní polohu a funkci. Důležitým sdělením je hlavně tzv. cíleně ergonomické rozhraní pro využití všech prvků ovládání. K dispozici je např. „pohled“ vhodný pro pojíždění, „pohled“ vhodný pro přiblížení a přistání, „pohled“ vhodný pro vedení VFR a pohled maximálně funkční pro IFR a s tím spojené skenování přístrojů, „pohled“ na indikace motorových přístrojů, apod. Výsledným přínosem je to, že v každém pohledu máte k dispozici tolik interaktivních funkcí a přístrojů, které v dané chvíli právě potřebujete! Nemusíte se tedy při procedurální pilotáži stále „někam“ zběsile přepínat a stěžovat si na průběh FPS. Daný segment procedurální pilotáže jednoduše „vyřešíte v předem nadefinovaném prostoru“, který je určen pro „předem nadefinovanou – typickou činnost“. Všechny přístroje, spínače a indikace jsou snadno čitelné a ovladatelné i v rozlišení 1024x768x32/16, i když čím vyšší rozlišení si můžete dovolit, tím brilantnější zobrazení grafiky včetně ovládání jednotlivých panelů. Osmisměrový výhled z letounu v pohledu 2D instrumentace zaručuje maximální kontakt s okolním prostředím – vše z pohledu sedačky pilota. 3D virtuální kokpit je navíc rovněž plně přizpůsobitelný možnostem počítače, takže plynulost je i v tomto případě zaručena a to i na slabších strojích! Produkt neobsahuje ani jediný defaultní přístroj, indikaci, systém – vše je vyvinuto z reálných digitálních fotografií – vše je fotorealistické – všechny jehly a budíky jsou přesně takové jaké znáte z ATR. Plně funkční autoland včetně nepříliš sofistikované - reálné stabilizace rychlosti (tzv. „pseudoautothrottle“), si rovněž můžete otestovat. Následuje obecný výčet funkcí, které simulace nabízí:

- kompletní GMAX model
- stoprocentní fotorealistická replika (exteriér, interiér, 2D + 3D panel)
- plně interaktivní fotorealistický 3D virtuální kokpit (možnost ovládat myší všechny atributy)
- maximální pojetí 2D instrumentace formou mnoha výhledů z letounu
- dokonale řešená členitost systémových oken pro ovládání podpůrných prvků
- plně funkční overhead
- reálné modelování měkkého osvětlení kokpitu včetně budíků (např. EFIS)
- plně funkční avionika a modelování systémů letounu ATR 72-500 včetně autopilota
- světelné systémy
- všechny zvukové varovné signály
- hlas kopilota – interaktivní spolupráce při úkonech (viz. výše)
- vlastní navigační databáze
- plně funkční FMC (z reálného letounu ATR 72-500)
- stoprocentní odezva pilotáže při spolupráci s checklisty
- 3 livreje
- autentický zvuk
- vlastní konfigurační rozhraní pro přizpůsobení simulace vlastním potřebám
- včetně možnosti zvolit různý barevný kolorit palubní desky (v souladu s realitou)
- extrémní dokumentace v .pdf (481 stran obsahuje jen pilotní manuál)
- reálná odezva matematicko-fyzikálního modelu při různém zatížení letounu
- zastoupení ekonomického provozu (spotřeba paliva)
- .... desítky dalších věcí, které nelze popsat včetně špičkového průběhu FPS!!!

Eurowings Professional 2002 od Aerosoftu přinesl kdysi dávno vylepšenou verzi pro FS 2004 (Eurowings Professional 2004). ATR 72-500 od Flight1 však přináší mnohem mnohem více. Produkt je určen pro všechny zkušené virutální piloty, kteří se zajímají jen o problematiku pilotáže dopravních letadel, ale především typických letadel určených pro místní. Rozhodně se nejedná o jednoduchý add-on, který ovládnete během pár minut. Produkt vyžaduje odhodlání i čas proniknout do tajů konvenční i moderní pilotáže ATR. Osobně jsem z vlastní zkušenosti přesvěčen, že pokud létáte 737 TNG od P.M.D.G., ATR 72-500 by měl být další vhodný model letounu, který byste pro nadcházející měsíce pro FS 2004 a FSX měli zvolit. Vývoj modelu trval velmi dlouhou dobu a výsledný efekt potvrzuje, jak citlivě vývojáři přistupovali ke všem! aspektům simulace ATR. Jsem rovněž přesvědčen o tom, že se úzká spolupráce s Francouzi jistě vyplatila. Nic není náhoda, vše je jen čistá realita. Bohatá dokumentace vám velmi jasně a detailně deklaruje nabídku simulace a principy ovládání. A co je vůbec to nejdůležitější? Zcela optimální průběh FPS v každé fázi letu a to především díky tomu, že na přistání zvolíte pohled vhodný pro přistání, apod. FPS však nečiní sebemenší obtíže i ve 3D virtuálním kokpitu. Tomuto trendu můžeme zatleskat především díky individuálně pojatému konfiguračnímu rozhraní simulace – přístupné jako samostatný program (obdoba load manageru). Produkt je plně kompatibilní s oběma verzemi FS 2004 a FSX a v případě FSX instalace se můžete spolehnout na řadu exkluzívních prvků.

Médium PCCD ROM