Fokker 70/100 X

 
  • 1 z 13
 
Fokker 70/100 pro FS 2004 a FSX považujeme za prestižní titul v oblasti procedurální pilotáže dopravních letounů. Pro chod obou simulátorů je zapotřebí instalovat též modul (FSUIPC), přičemž ve verzi X se musí jednat o modul FSUIPC4). Není však zapotřebí tuto utilitu obsahující též modul FSUIPC u Petera Dowsona registrovat a platit. Stačí pouze stáhnout a nainstalovat. Titul je kompatibilní též s SP2 (v případě FSX verze) a podporuje též několik prvků DX10 grafické podpory. Upozorňujeme, že simulace neobsahuje 3D interaktivní virtuální kokpit! Pro plynulý chod v případě verze pro FS 2004 a FSX postačí procesor 2.8 GHz, 256 MB grafický akcelerátor, 1 GB RAM (v případě VISTY zvolte spíše 2-4 GB). Na pevném disku si připravte volný prostor o rozsahu 1.5 Gb (čtete správně - 1.5 Gb)! :-) Fokker 70/100 doporučujeme nejzkušenějším virtuálním pilotům i profesionálním aviatikům. Součástí je též druhý DVD disk obsahující reálný provoz letounu Fokker 100 během přeletu na letiště Nice (ITVV produkce). Tištěný manuál a komplexní výukový scénář součástí instalace!
Cena 1 355,37 Kč bez DPH
1 640 Kč    
Kód produktu 755
Kategorie Letouny
 
  • Popis
 

Na trh se postupně dostává celá řada zajímavých titulů z oblasti dopravních letounů. Řada z nich přináší optimální simulátorový zážitek s vyváženým kontextem reality a ryzí uživatelské „přítulnosti" - chcete-li - „hratelnosti". Kvalitnější volbu pro zkušenější uživatele představují simulace z produkce Wilco Publishing/FeelThere, P.M.D.G., Eaglesoft a pak je zde jedna jediná firma na trhu - zatím zaměřující se výhradně na hardcore simulaci, která už s sebou nutně přináší poněkud zvýšené požadavky nejen na samotnou pilotáž, ale též především na provoz letounu jako celek - tedy i z hlediska správných postupů během využívání avionických „vychytávek" a složitých palubních systémů, které mezi sebou spolupracují v maximální možné realistické míře interaktivity. Digital Aviation je jediná firma na trhu, které se tento záměr i s omezenými prostředky kódu FS, které právě máme k dispozici, daří naplňovat.  Na klasické simulaci poměrně jednoduchého letounu z oblasti všeobecného letectví (Dornier Do-27) si zuby „vylámal" nejeden virtuální pilot. Podobně je tomu v nejnáročnějším nastavení i v případě simulátoru Piper Cheyenne.

Fokker 70/100 jde však mnohem dále a to především proto, že se poprvé v historii Digital Aviation jedná o titul pocházející z produkce dopravních letounů. Fokker, z hlediska správné avioniky i palubních systémů není jednoduchá záležitost, de facto mnohem složitější než jakákoli 737. Tomu ostatně odpovídá i delší doba vývoje (celé čtyři roky). Fokker 70/100 je kompatibilní s oběma platformami simulátorů, takže slabší stroje přivítají možnost instalace pro FS 2004, naopak silné mašiny plynule zvládnou i animaci v případě instalace do FSX.  Pokud jde o složitost simulátoru z hlediska zastoupených - plně interaktivních a funkčních prvků, pak komplexní znázornění avioniky, spínačů i ovládacích prvků ve 2D panelech představuje 166 aktivních funkcí, přičemž jen pár z nich - opravdu podružných fcí, je zobrazeno ve statické - nefunkční podobě. Fokker 70/100 tak na poli dopravních simulací pro FS 2004 a FSX představuje vrchol technologického pokroku simulace dopravního letounu a právě kvůli složitému zastoupení všech funkcí a plně funkčnímu provozu, neobsahuje simulátor 3D kokpit (3D virtuální kokpit). Proč není 3D kokpit k dispozici? Je to především proto, že by plnil de facto pouze statickou úlohu, neboť při zachování plně interaktivní palubní výbavy bychom mohli i v případě FS 2004 očekávat tak maximálně 10 fps...... Důvod optimalizace, stability a zajištění všem interaktivním funkcím stoprocentní odezvu, si vyžádalo simulátor provozovat výhradně jen s využitím klasických 2D panelů včetně 2D subpanelů. I z tohoto důvodu je nutné Fokker 70/100 brát spíše jako výukový teoretický i praktický nástroj, který skvěle poslouží k pochopení problematiky provozu letounu ve všech konfiguracích letů včetně složitých navigačních letů s využitím FMS. Jedná se zkrátka o simulátor, který není určen pro pobavení, popř. získání dojmu snadné pilotáže Fokker 70/100. Simulátor osloví jen ty, kteří mají rádi tlusté manuály, jsou trpěliví a libují si v odhalování maximálně realistického provozu simulované verze. Pokud jsou mezi vámi zkušení dopravní virtuální piloti, kteří žádají simulátor „bez kompromisů", pak lze Fokker 70/100 doporučit. Pokud však neovládáte nabídku skleněného kokpitu, FMS a stále tápete v tabulkách dopravních letadel, zapomeňte na tento add-on.... Vyšší míra frustrace totiž v počátku postihne i ty nejzkušenější a to především v počátku létání na tomto typu. V tomto směru nás nejvíce zajímalo, zda simulátor obsahuje nějaké závažné chyby. Kupodivu, v praxi tomu tak není. Je to především díky tomu, že vývojáři nic neuspěchali a že se download verze nestává počáteční betaverzí pro odladění zásadních problémů simulátoru pro to, aby jednou vyšla KONEČNĚ funkční verze jako DVD MASTER. Fokker 70/100 funguje stejně dobře jako Do-27 nebo Piper Cheyenne. Jak sám producent titulu popisuje: „WITH THE INVOLVEMENT OF FOKKER PILOTS, THIS IS AN AIRLINER THAT !MUST! BE FLOWN JUST AS THE REAL AIRCRAFT WOULD BE".

Projekt simulátoru Fokker 70/100 byl rozdělen na tři nezávislé divize pokrývající následující modely:

-Vizuální model letounu (unitř i vně)
- Letový model
- Letové systémy a palubní výbava

Grafická kvalita exteriéru je defacto k nerozeznání od reálného letounu. Veškerá mechanizace je opět plně funkční a doknce pohyb směrového kormidla nebo klapek i vizuálně působí naprosto přirozeně. Veškerá výbava pozemního servisu včetně AES (Airport Enhancement Services) jsou obsahem souborů přesně podle reálné definice. Stejně je na tom i modelování interaktivních systémů a palubní výbavy avioniky včetně přesné odezvy pohonné jednotky TAY650 (Fokker 100) a TAY620 (Fokker 70). Fungují hydraulické systémy, elektrické systémy, IRS, a plná výbava odmrazení letounu, včetně korektních proporcí přetlakové kabiny.  Zvyknete si na to, že simulovaný radar počasí obsahuje všechny funkce, které jsou součástí v reálném letounu. Jmenovat můžeme autentické zastoupení EGPWS, AFCAS, FWS včetně FMC nezastovávající za unikátním zpracováním i podružných palubních systémů. Proto, aby FMC simulace byla co nejvěrohodnější, se rozhodli vývojáři kompletně převést datové procesy včetně ovládání z reálného letounu a využili k tomu emulaci reálného software Honeywell vision 2A). Z hlediska stránkování jsou tak dostupné i mody TACTICAL, STRATEGIC zosobňující všechny reálné funkce. Jediné omezení FMC palubního počítače představuje procedurální opatření při vysazení obou motorů. Z hlediska radionavigace je k dispozici podrobná aktuální databáze SID/STAR a odpovídač pracující v modu S s přímou implementací TCAS, umožňuje i vložení vlastního ID. Tytéž detaily jsme vysledovali i v případě osvětlení virtuální kabiny, popř. řešení světelných systémů přímo na letounu. A Aby toho nebylo málo, Fokker 70/100 plně podporuje všestranný mód zajiš´tující aktuální verzi výcviku posádek během interaktivní spolupráce v kokpitu přes síťový protokol TCP/IP. Je tedy možné MCCP nacvičovat přímo na tomto simulátoru přesně podle skutečných zvyklostí.

- Fokker 70
- Fokker 100
- rozdíly vpohonné jednotce
- plně funkční animovaný model
- animace mechanizace
- stoprocentní výbava avioniky
- nadstandardní simulace FMC
- autentický zvuk
- 2D panely (celkem 14!!)
- multicrew CP (TCP/IP)
- autentický zvuk
- reálné livreje společností
- kompatibilní sFSX a FS2004
- DX-10 kompatibilita
- absence 3D kokpitu
- vynikající optimalizace 2D panelů
- špičková tištěná dokumentace (pouze DVD MASTER)
- excelentní plakát popisující všechny interaktivní prvky (v barvě)
- DVD VIDEO v HD z reálného letounu Fokker 100 (přelet do Nice)
- kompletní výukový přelet (tutorial)

Fokker 70/100 můžeme jednoznačně zařadit v našem žebříčku dopravních leteckých simulací pro FS nejvýše. Jsme si téměř jistí, že se konkurenčním firmám delší dobu nepodaří překonat tak vysokou míru reality, kterou představuje právě tento add-on. Jsou na trhu sice alternativy přibližující se tak technicky pokročilému trendu zpracování (např. Super MD-80 Pro, ATR 72-500, nebo E-Jets Series), avšak Fokker 70/100 jakoby se vymezil, jakoby vymáčkl z kódu FSX opravdu téměř nemožné. Často v souvislosti s produkcí dopravních letounů hovoříme o „omezených prostředcích" simulátoru FS a tím tedy nutné kompromisy, které add-ony musí obsahovat. Fokker 70/100 jakoby smazal toto dilema, neboť nabízí to, co doposud nebylo v simulátorech stejné kategorie příliš patrné. Zároveň se jedná o jasnou ukázku toho, jak obrovský potenciál FSX v sobě z hlediska programování dopravních letounů skrývá - např. oproti X-Plane, který si zatím s dopravními letouny neví moc dobře rady (resp. nepřináší plně interaktivní formu fungujících palubních systémů u dopravních letadel).