Harrier Jump Jet X

 
  • 1 z 11
 
Plně kompatibilní replika bitevního letounu Harrier pro FSX. Překvapí vás jak brilantní grafická stavba programu, detailní zosobnění 3D interaktivního virtuálního kokpitu, tak především úžasná variabilita techniky pilotáže z důvodu promyšlené a technicky dobře zvládnuté letového charakteristiky typické pro tento letoun. Změny letové konfigurace vyžadují však technickou dokonalost pilota, umění a je třeba se v tomto případě obrnit trpělivostí ve chvíli, kdy se vám v počátcích pilotáže nebude příliš dařit. Zvládnout Harrier s využitím pokročilých vlasností fyziky není i pro zkušené piloty úplně jednoduché, avšak jakmile se vám Harrier dostane "pod kůži", odmění vás úžasnými virtuálními zážitky. FSX kompatibilní: SP1 & SP2 pro FSX nutností pro instalaci, Windows XP, Vista, W7 kompatibilní včetně podpory 32/64-bitové instalace OS. Pro vynikající optimalizaci doporučujeme Intel Core 2 Duo (2x 2666 Mhz), 2GB RAM, DX9 grafický akcelerátor (256 MB - !! doporučujeme však 512 MB na grafice !!), 190 MB na pevném disku.
Cena 1 073,55 Kč bez DPH
1 299 Kč    
Kód produktu 997
Kategorie Letouny
 
  • Popis
 

Harrier Jump Jet X je nový přelomový titul přinášející značně propracovaný simulátor bitevního a průzkumného letounu Harrier. Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o add-on čerpající z programových možností FSX téměř bez kompromisů, je letoun kompatibilní výhradně se simulátorem FSX. Kritika se shoduje na tom, že právě tato verze Harrieru je jedna z nejpokročilejších vůbec na soudobém trhu leteckých simulátorů a to i přesto, že se jedná "pouze" o add-on pro FSX. Pro vývojáře bylo důležité ztvárnit co možná nejrealističtější charakteristiku svislého vzletu i přistání a zároveň skloubit tyto možnosti promítající se do pokročilých vlastností fyzikálního modelu i s plně vybavenou kabinou letounu. Harrier se zároveň stal průkopníkem koncepce STOVL (Short Take Off and Vertical Landing). Celá koncepce STOVL je zajištěna párem otočných trysek pohonné jednotky Rolls-Royce Pegasus, jež jsou v případě Harriera umístěny vždy před a za těžištěm letounu. Součinost odvádění studeného vzduchu od dmychadla a odvádění horkých výstupních plynů z motoru umožňuje letounu snadno provádět náhlé změny směru včetně pravoúhlých zatáček. Kromě toho je letoun schopen měnit výšku nad zemí spolu se snižováním rychlosti a to vše bez změny aktuální letové polohy. Díky těmto unikátním vlastnostem se jednalo vždy o nebezpečného protivníka i pro řadu moderních soudobých stíhaček. Možnost kolmého startu z nezpevněných ploch, či přímo z volného terénu v přírodě umožňovalo Harriery používat i ve značně nepřístupném terénu. Jedinou nevýhodou kolmého startu bylo omezení zatížení letounu. Toto omezení lze však vyloučit v případě, kdy letoun vzlétá v součinnosti tahu motoru spolu s rozjezdem a následným dopředným rozletem (vztlak). Možnost operativních schopností z krátkých vzletových drah činilo tento stroj unikátním v řadě bojových situací. Unikátní charakteristiky Harrierů se promítají i do vzdušného boje a to díky letové konfiguraci VIFF (Vectorin In Forward Flight) s možností setřást nepřítele "na zádech" snadným nastavením výstupní trysky do kolmé polohy, kdy vektor tahu působí přímo do středu zatáčky. Díky tomu dochází k maximalizaci zmenšení poloměru zatáčky, což si nemůže dovolit prakticky žádný konvenční stíhací letoun. Tento efekt je možné obohatit i značným zabržděním letounu přímo ve vzduchu a to opět náhlou změnou úhlu nastavení trysek (110) - přímo proti směru dopředného letu. I tato vlastnost není možná u žádného z konvenčních typů vojenských stíhacích letounů.

Všechny tyto unikátní vlastnosti fyziky činí z letounu Harrier nejen těžkého soupeře v přímém vzdušném souboji, ale také neuvěřitelnou variabilitu umění pilotáže spojenou především s notnou dávkou zábavy. Společnost Wilco Publishing se během produkce Harrieru pro FSX zaměřila právě na tyto prvky a tak pokročilé vlastnosti fyziky nezklamou i přízvnice vysoce realistické úrovně letecké simulace. Samostatnou kapitolu tvoří kvalitní zpracování externího modelu letounu, jednotlivých kamufláží ve vysokém rozlišení a hlavně též plně vybavený 3D interaktivní kokpit, který je opět zpodobněn do nejmenších detailů včetně plně funkčního palubního vybavení. Simulace nám tak předkládá v současnosti nejpokročilejší add-on Harrieru pro FSX a zároveň možnost vyzkoušet si jeho pilotáž v různých letových konfiguracích. Autoři programu se též detailně zaměřili na změnu zvukové složky pohonu a to jak z venku (během externího pohledu na letoun), tak také uvnitř kabiny. Pro maximalizaci pilotážního zážitku doporučujeme HOTAS a hlavně TRACKIR 5 a dostatek trpělivosti v případě, že se rozhodnete využít maximum z fyzikálního vlastností letového modelu.

Simulace vyniká následujícími samostatně zpracovanými oblastmi programu:

- externí model + kamufláže
- animované skripty 3D externího modelu
- plně interaktivní 3D kokpit + funkční avionika
- individuálně vyladěná fyzika letu během změny letové konfigurace

- GR3 (RAF), FRS1 (RN)
- individuální animované skripty ext. modelu
- textury ve vysokém rozlišení
- 3 různé kamulfáže
- animace techniky změny vektoru tahu
- možnost individuálního zatížení letounu
- animace 3D pilota
- pozemní servis
- detailní 3D interaktivní kokpit
- fotorealistická avionika
- vysoké rozlišení přístrojů
- 3D budíky
- plně funkční HUD (Head Up Display)
- funkční radiokomunikační i radionavigační vybavení
- pokročilé vlastnosti radaru (včetně animace letového provozu)
- radar pracující ve třech nezávislých režimech
- možnost zobrazení cíle na průhledovém displeji
- autentické postupy spouštění a vypínání (úkony)
- detailní animace 3D kabiny včetně osvětlení
- unikátní letový model VTOL,VSTOL STOL, autoSTOL
- autentická zvuková složka
- speciální grafické efekty (včetně vektorování tahu)
- možnost střelby (ADEN)
- 7 různých kamufláží
- paintkit součástí instalace
- detailní manuál
- náročné na techniku pilotáže