L-1011 TriStar X

 
  • 1 z 21
 
Cena 1 073,55 Kč bez DPH
1 299 Kč    
Kód produktu 1270
Kategorie Letouny
  • Popis
 

Lockheed L-1011 TriStar pro Microsoft Flight Simulator X představuje zcela unikátní model letounu v co možná nejrealističtějších proporcích zpracování v rámci možností programového kódu FSX. Nejedná se v tomto případě o nějakou "LITE" verzi, nýbrž o plnohodnotný simulátor L-1011 pro FSX, jenž se zaměřuje na co možná nejrealističtější koncept provozu a pilotáže tohoto historicky význačného letounu. Během let 1968 - 1984 Lockheed vyrobil 250 kusů letounů TriStar. Zároveň se jednalo o jeden z nejspolehlivějších a nejbezpečnějších dopravních letounů své doby. Dokonce NASA využívá tento typ letounu jako odpolaovací rampu pro nízkonosné rakety Pegasus.

TrisTar pro Microsoft Flight Simulator X ve své instalaci nabízí následující varianty a celkem 25 různorodých livrejí: L-1011-500 (civilní verze), Royal Air Force TriStar C2, K1 (včetně verze tankeru), KC1 (nákladní, tanker). Není bez zajímavosti, že všechny tyto verze se liší i zpracováním 3D fotorealistické - plně funkční verze virtuálního kokpitu. V případě tankerů je součástí i plně funkční zázemí palubního inženýra posádky letounu typické pro vybavení tankerů. Totéž platí o plně funkční replice INS, RA, DLC (Direct Lift Control včetně aktivního systému řízení). Simulace se tak zaměřuje nas dílčí technické aspekty v závislosti na typu simulované verze. Textury letounu jsou zpracovány v HD rozlišení (2048x2048) a všechny verze obsahují i odlišnosti v animacích přídavné výbavy (mechanizace). Součástí tankerů je animace tankovací hadice. Všechny varianty TriStaru navíc obsahují i vysoce detailní zvukovou složku uvnitř i vně letounu a technické detaily simulace jsou zohledněny též ve vyčerpávajícím sto-stránkovém manuálu. Koncept simulace vycházel z POH, detailních nákresů.

- vysoce detailní simulace L-1011
- celkem čtyři různé verze včetně tankerů
- plně funkční INS systém pro realistickou navigaci
- maximálně detailní 3D virtuální kokpit
- plně funkční stanoviště palubního inženýra i u tankeru (odlišná výbava)
- detailní zvuková složka turbínového pohonu
- kompletní animace mechanizace včetně přídavného vybavení tankerů
- speciální integrace pohledu interiéru 3D kabiny i exteriéru modelu letounu
- detailní dokumentace (100 stran manuálu)
- výborná optimalizace FPS
- kompatibilní výhradně s FSX

Výbava kokpitu:

- plně funkční virtuální kokpit
- všechny funkce animovány a ozvučeny
- každá součást 3D kabiny má svou vlastní funkci
- možnost pilotáže výhradně ze 3D kabiny
- možnosti autentického spouštění i vypínání
- možnost reálných provozních postupů
- plně funkční 2D instrumentace
- přídavné 2D panely pro lepší ergonomii ovládání
- detailní a zcela funkční stropní - nadhlavový panel (overhead)
- plně funkční radionavigační/radiokomunikační panel
- reálné a funkční stanoviště palubního inženýra
- autentický design i fce plynového kvadrantu
- INS nebo GPS podpora navigačních postupů
- osvětlení panelu a podsvícení budíků
- autentická funkce analogových budíků
- simikony pro 2D instrumentaci - lze využít i ve 3D
- plně funkční INS
- známky opotřebení letounu (textury!)
- plně funkční instrumentace a systémy
- funkční RMI, HSI, INS
- plně funkční autopilot/autothrottle
- stadnardní 2D instrumentace
- a pozor: (2D panel ve 3:4 a 16:9) :-) 
- DME, NAV, ADF, COMMs
- simikony i pro přídavné animace externího modelu
- dramatické grafické efekty během nočního létání
- speciální animační skripty tankerů vs inženýrské stanoviště

Externí model letounu:

- špičkový 3D externí model L-1011
- plně funkční mechanizace letounu
- plně funkční přídavné vybavení (tankery)
- tři rozdílné verze letounů zohledňující 3D exteriér
- vysoce detailní HD textury (2048x2048)
- plně funkční Fowlerovy klapky a spojlery
- detailní animace systému podvozkové soustavy
- animace nákladových dveří (nejen)
- animace stěračů
- speciální grafické efekty výbavy osvětlení
- speciální mapování HD textur
- 3D efekt povrchové úpravy!

Modely letounů / verze:

L-1011-500 (L-1011-385-3)

The L-1011-500 poprvé vzlétl roku 1978 a úpravy této verze si kladly za cíl zejména delší dolet (až o 1000 NM) v součinu s mnohem výkonnější specifikací pohonné jednotky. O rok později byl letoun využíván pro aerolinkovou přepravu ve společnosti British Airways. Zároveň se letoun stal páteří flotily aerolinek Delta a British Airways a to především díky špičkovým aerodynamickým vlastnostemi, minimální hluku v kabině a značnému doletu.

TriStar K1

Dva ze šesti letounů byly konvertovány do verze K1. K1 dokáže přepravit 187 pasažérů včetně nákladu a slouží ke vzdušnému transportu, a misím spojených s přečerpávaním paliva za letu (jako vzdušný tanker).

TriStar KC1

Čtyři z celkového počtu šesti kusů, které byly odkoupeny RAF od British Airways byly konvertovány na KC1. The KC1 dokáže v kombinovaném zatížení zvládnout až 31 tun nákladu spolu s přepravou až 160 pasažérů. Další role představuje v pozici vzdušného tankeru a misí spojené výhradně s nákladním provozem. Drak byl přizpůsoben vysokotonážním paletám za účelem snadné nakládky i vykládky objemného předmětu nákladu.

TriStar C2/C2A

The RAF zakoupil celkem tři TriStary od polečnosti Pan Am a tyto byly sloužily ve vojenském sektoru (C2) prakticky bez výrazných změn. C2/C2A dokázala přepravit až 266 pasažérů a je využívána pro vzdušný transport a v misích leteckého lékařství.


• British Airways Landor (G-BLUS)
• British Airtours (G-BFCB)
• BWIA (9Y-TGJ)
• Air Canada (C-GAGF)
• Pan Am (N503PA)
• TAP Air Portugal (CS-TEA)
• LAM Mozambique
• Hewa Bora Airways
• TAAG Angola Airlines
• LTU (D-AERL)
• ATA (N161AT)
• United Airlines (N511PA)
• Air Lanka (4R-ULB)
• Saudi Arabian Royal Flight
• Air Mauritius
• Euro Atlantic (CS-TEB)
• Novair
• Saudia
• Star Airlines
• Royal Jordanian Airlines

• K1, Desert Storm (ZD951)
• C2A, Grey Scheme (ZE704)
• K1, White Scheme (ZD951)
• KC1, Grey Scheme (ZD953)
• C2, Development Aircraft (ZD948)