MiG-15

 
  • 1 z 20
 
Hardwarové nároky? Skoro žádné: FS 2004 nebo FSX (doporučujeme FSX), Windows XP nebo Windows Vista, Procesor 1.6 GHz, 512 MB RAM, 600 MB HDD, grafika umožňující alespoň 128 MB. Doporučujeme vhodný joystick - nejlépe HOTAS (CH PRODUCTS), doporučujeme TRACKIR 4 PRO + BLACK CLIP nebo VECTOR a také E-D GLASSES. Zapomeňte na Combat Jet Trainer a zkuste technologicky nejpokročilejší simulaci vojenského letounu MiG-15 pro FS 2004 nebo FSX. Balení obsahuje vydatnou dokumentaci, překlad originálního ruského kokpitu z azbuky do angličtiny, checklisty, operační manuál a hlavně obě instalace. Minimální hardwarové nároky a přitom vynikající zážitky nejen z hlediska simulace samotné, ale také z hlediska podstaty zábavné pilotáže MiGu-15. Zkusili jste už přistát na trávu? :-)
Cena 1 073,55 Kč bez DPH
1 299 Kč    
Kód produktu 606
Kategorie Letouny
 
  • Popis
 

MiG-15 od Bear Studios nastoluje revoluci v FSX především kvůli tomu, že se jedná o jeden z nejpropracovanějších add-onů současné doby pro FS. Právě díky stoprocentní kvalitě titul vydává společnost Flight 1 Software na DVD s velmi rozsáhlou! tištěnou dokumentací objasňující kompletní ovládání MiGu-15 z hlediska palubního vybavení. Azbuku sice umím, ale ruským jazykem se už nedomluvím. Právě proto, je součástí tištěné dokumentace také anglický překlad všech originálních ruských termínů - názvů přístrojového vybavení v kokpitu včetně popisu a způsobu ovládání. MiG-15 je originál a díky tomu, že nám vydavatel DVD verze přidal do dokumentace také překlad z azbuky, máme možnost potenciál tohoto stroje využít na sto procent i bez ruštiny. Kromě toho jsou přiloženy také originální checklisty s překladem, takže je možné MiG-15 provozovat za každých podmínek zcela bez omezení vyplývajících z neznalosti ruského jazyka. Defacto první prototyp „patnáctky" vzlétl 30. 6. 1947. Byl označen jako S-01 a pozdějším čase, kdy došlo k dalším úpravám nesl označení I-310. Byl to jeden z předem daných výsledků dokonalé specifikace zadané konstrukčním mágům Lavočkina, Jakovleva a Mikojana-Gurjeviče na denní záchytný stíhací letoun, který měl zvládnout velmi intenzívní kanónovou výzbroj, létat rychlostí blízkou zvuku ve výšce nad 14 000 m a mít schopnost operovat z travnatých letišť po celém území SSSR, což je obzvlášť zajímavé zjištění.

Intenzivním testováním a dalšími úpravami se v březnu 1948 usnesli konstruktéři na koncové definitivní podobě - variantě, kterou bylo zapotřebí okamžitě dostat do výroby a to především kvůli tomu, že docházelo k vyhrocení mezinárodní situace. Přitom se nebralo mnoho ohledu na na další prototypy té doby (La-160 a Jak-30). Původní Mig-15 byl poháněn motorem RD-45 o tahu 22,46 kN (věrná kopie britského Rolls-Royce Nene II) a bohužel postrádal např. hydraulický posilovač řízení nebo automatickou regulaci ovládání motoru (při prudkém stažení plynu tedy hrozilo okamžité vysazení motoru, tzv. „utržení plamene." Při prudkém přidání plynové přípusti zase naopak docházelo k vyšlehnutí plamene z trysky.) Tyto „dětské nemoci" letounu MiG-15 byly odstraněny až v roce 1950, kdy v SSSR přišla do výroby zlepšená verze Mig-15bis. „Bis" byl nakonec vybaven nutným radiokompasem a instalován byl také přijímač pozemního radiomajáku, což umožňovalo provádět lety za ztížených povětrnostních podmínek i celkově zhoršeného počasí. Pozadu nezůstala ani pohonná jednotka: s motorem VK-1 o tahu 26,47 kN vzrostly výrazně i výkony MiGu-15. V důsledku těchto technických vylepšení byly i starší Migy při revizích i nutných opravách dodatečně upravovány na standardní výbavu „bis . S odstupem času se MiG-15 dočkal také dvoumístné verze MiG-15UTI, která se skvěle osvědčila při výcviku a rozdílovou zkoušku na letouny s proudovým pohonem. Samozřejmě nemůžeme opomenout další varianty letounu: V SSSR se do provozu dostala fotoprůzkumná varianta Mig-15bis F a s konečnou instalací radiolokátoru RP-1 "Izumrud" byl dodatečně upraven poměrně vysoký počet strojů na tzv. "přepadovou" verzi Mig-15P. Zajímavé je i to, že zadní část trupu letounu bylo možné oddělit z důvodu snadné demontáže motoru. Kabina letounu byla přetlaková, větraná i vytápěná a katapultovací sedačka byla opatřena pancířem. V ČR sloužil MiG-15 v armádě 30 let a první dodávky se dostaly k nám na základnu v Mladé u Milovic koncem května 1951. Od června téhož roku fungovalo v Milovicích také výcvikové středisko zajišťující rozdílovou zkoušku na MiG-15 téměř stovce pilotů . V roce 1952 začaly MiGy operativně vzlétat ze žatecké základny, z Líní, u Plzně a Českých Budějovic. Jednou ze zajímavostí je poválečný sestřel v roce 1953, kdy český MiG-15 sestřelil americký F-84, který narušil domažlický vzdušný prostor. MiGy byly prioritativně používány jako k ostraze státních hranic. MiG-15 byl vyjímečný i tím, že dokázal snadno operovat v polních podmínkách a to díky snadné údržbě a možnosti vzletů z nezpevněných zatravněných ploch.

Simulovaná verze, které právě přinášíme nabízí ultimátní zážitek pilotáže MiGu-15 v prostředí soudobé letecké simulace FS. Titul je kompatibilní s oběma aktuálními simulátory FS, takže si jeho „rozměr" můžete vychutnat jak v případě FS 2004, tak především v FSX. Verze FSX obsahuje mnohem více nejen z aerodynamiky i techniky pilotáže, ale také z hlediska grafické úrovně a spousty dodatečných speciálních efektů, které v případě FS 2004 nejsou možné z důvodu technologického omezení. MiG-15 je navíc velmi zábavné pilotovat, takže kromě neodiskutovatelného simulačního aspektu, si užijete i spoustu originální a doposud nezažité simulátorové zábavy. Tak jako byl proslulý COMBAT JET TRAINER (L-39) klenotem pro FS 2004 a FS 2004, tak je i MiG-15 v současnosti hvězdou virtuálního nebe FSX z hlediska proudového vojenského letounu.

-snad nejlepší 3D interaktivní virtuální kokpit, který jsme kdy viděli
-stoprocentní optimalizace (nenáročné na FPS)
-špičkový grafický model se všemi detaily exteriéru
-vysoce detailní kamufláže ve vysokém rozlišení
-21 přesných modelů
-50 autentických kamufláží
-jednomístné i dvoumístné verze
-2D instrumentační panel + 2D subpanely
-interaktivní dynamický pilot (reaguje na přetížení, apod.)
-nespočet vizuálních efektů včetně kondenzačních par, katapultu, kanónové střelby
-paint kit součástí - pro další skiny
-velmi detailní a podrobná dokumentace včetně překladu z azbuky
-autentický mat-fyz. model
-ideální pro on_line skupinové létání

Grafické detaily nepokrývají pouze exteriér, ale také interiér - včetně reflexních textur na krytu kabiny. Dodatečné skripty animací netřeba popisovat, je jich opravdu spousta. Nejzajímavější na tomto modelu je ovšem jeho „vtažení do reality" pilotáže. Pokud máte E-D GLASSES, popř. TRACKIR 4 PRO a ještě k tomu poměrně velkou úhlopříčku monitoru, připadáte si, jako byste opravdu seděli uvnitř v kabině. Přístroje jsou precizně naprogramovány, každý indikátor, každá jehla na budíku je ve vysokém rozlišení a v brilantně zakomponována do interiéru kabiny. Kokpit plně odpovídá autentické ruské verzi z roku 1950 s dodatečnou instalací modu ACK-3 GYRO/ FIXED 2 průhledu. Virtuálně je možné každý spínač, každou součást v kabině ovládat myší, popř. naprogramovat na HOTAS, joystick, či plynovou páku. V případě dvoumístné verze můžete sednout na obě místa a pilotovat letoun z perspektivy, která vám vyhovuje nejlépe. Na MiGu-15 v této kvalitě jsme si užili také spoustu zábavy s využitím funkce „share aircraft" (verze FSX) a to právě díky možnosti pilotovat dvoumístnou verzi. Chcete něco opravdu vyjímečného pro FSX? Zvolte tento add-on i když si myslíte, že MiG není vaše krevní skupina! Výsledek je skutečně impozantní. Nezapomeňte se mrknout na přiloženou obrazovou přílohu. Vše co vidíte, je v simulátoru neskutečně reálné.