Professional Flight Planner X

 
  • 1 z 13
 
Microsoft® Windows® XP, Windows® Vista, Windows® 7, Windows® 8, Pentium 4, 1 GB RAM nebo vyšší, grafická karta podporující rozhraní OpenGL 1.1 nebo vyšší, podpora S3 komprese textur, rozlišení obrazovky: 1024x768 nebo vyšší, internetové připojení doporučeno (pro online nadstandardní fce (počasí, NOTAM, etc..., včetně aktualizace programu), 400 MB volného prostoru na pevném disku. Přímo kompatibilní včetně všech výstupů, importů, exportů s platformami FS 2004, FSX, Prep3D.
Cena 1 561,98 Kč bez DPH
1 890 Kč    
Kód produktu 1275
Kategorie Navigace
 

Plánování provedení každého z přeletů může být na letovém simulátoru stejně zábavné, jako v reálu. Defacto je plánování každého přeletu dnes nedílnou součástí pokročilé metodické přípravy reálných pilotů právě s využitím leteckého simulátoru. Dobře připravený podrobný letový plán představuje detailní seznámení s elevací, místopisem, vzdálenostmi mezi jednotlivými otočnými body, kursy, ale též vektorem a silou větru včetně např. podrobného seznámení s meteorologickou situací a klasifikací vzdušného prostoru. Nesmí chybět ani podrobné informace o čase, traťové rychlosti v souvislosti s plněním letounu. Uvědomit si nutné rozdíly mezi IAS a GS a dokázat využít těchto znalostí pro zhotovení letového plánu zajistí nejen naprostý přehled během letu, vyšší bezpečnost, snadnou navigaci, ale též úsporu paliva a tedy nejekonomičtější provoz letounu.

Osobně si každý letový plán připravuji výhradně metodou "v tužce", tedy manuálně bez jakékoli pomoci digitálních plánovačů letů a to jak na simulátoru, tak i v reálu. Kdysi jsem dokonce používal na okamžik Jeppesen FliteStar a jiné profesionální plánovače, ale chyběl mi výstup "porozumění" - tedy jasná představa o tom, jak let bude v reálu pravděpodobně probíhat. Každý letový plán připravený s využitím automatizované přípravy letu (tedy s využitím software) pro mě znamená sice spoustu informací, nicméně stále příliš abstraktních a příliš neosobních. Dodnes tedy plánuji dle klasické metody "tužka, papír" a pro tuto příležitost si celý navigační štítek zpracovávám výhradně ručně od A až do Z včetně všech nutných výpočtů. Manuálně zhotovený plán, který studujeme večer před letem např. před spaním v posteli (můj případ), nám dává dostatek informací a zpětné vazby ještě před samotným uskutečněním přeletu. V tomto případě chci poukázat na fakt, že se nejedná pouze o čtení mapy, ale schopnost představit si jasný průběh letu díky datovým výstupům, které máme k dispozici. V důsledku manuální navigační přípravy zkrátka získáváme okamžitě ty informace, které jsou pro zdárné dokončení letu nutné.  Manuální přípravou navíc tyto informace automaticky zůstávají v hlavě od prvního provedeného výpočtu.

Přesto je jisté, obzvlášť s nástupem nejrůznějších typů EFB, že se dnes nacházíme v době, kdy manuální plánování letu často, ne-li nepřetržitě po získání licence PPL (včetně dalších pilotních kvalifikací), nahrazuje chytrý software, popř. FMC, což jsou chytré nástroje, které většinu složitých výpočtů provedou za nás během pár minut a bez námahy a "ztráty" času.

Professional Flight Planner X v praxi letecké siulace představuje zcela nové, univerzální softwarové rozhraní pro plánování letů a je možné je využití prakticky v jakékoli kategorii letounů. Nový plánovač letů je kompatibilní výhradně se simulátory Microsoft Flight Simulator 2004, Microsoft Flight Simulator X, Prepar3D. Vývoj tohoto programu podléhal soudobým požadavkům a současně nejrozšířenějším trendům plánování letů jak v případě dopravního létání, tak i plánování letů v případě malých turistických letounů všeobecného letectví. Přitom formát a datový výstup každého letového plánu plně odpovídá profesionálnímu využití, takže je možné tyto letové plány, např. v případě simulátoru Prepar3D (s aktualizací databáze Jeppesen) považovat též za vynikající předlohu konfrontující provedení reálného letu prostřednictvím letového simulátoru. Rozhraní dovoluje letový plán zhotovit na poměrně profesionální úrovni prakticky několika jednoduchými kliky zcela automaticky. Pokud však budeme chtít využít maximálního potenciálu programu, rozhodně se vyplatí plánovat let manuálně s využitím celé řady nadstandardní programové nabídky obohacující informační tok využitelných informací v reálném letu.

Finální podoba letového plánu nabízí možnosti tiskového výstupu, uložení na pevný disk s možností zpětné editace, popř. přímý import do simulátoru a to nejen s využitím defaultní databáze letounů (bude součástí programu podobně jako v případě FliteStar od Jeppesenu), ale též s využitím zcela profesionálních komerčních add-onů - jako např. P.M.D.G. 737 NGX, P.M.D.G. 747, P.M.D.G. MD11 a také Airbus X: Extended Edition, popř. několik samostatných add-onů z dílny CaptainSim. Databáze defaultních letounů je k dispozici pro přesný výpočet výkonnosti a omezení daného modulu letounu s ohledem na zpracovaný letový plán a nabízí tak možnost plánovat let prakticky na jakémkoli typu letounu. Zkrátka nepřijdou ani příznivci všeobecného letectví, neboť součástí budou i malé sportovní a turistické letouny. Rozhraní programu je záměrně navrženo srozumitelně a nepříliš obšírně a to zejména z toho důvodu, aby byl program snadno využitelný i pro méně zkušené virtuální piloty.

 

  • špičkové uživatelské grafické rozhraní
  • kompatibilní s FS2004, FSX, Prepar3D
  • jednoduchý princip ovládání
  • snadné zhotovení letového plánu
  • pokročilé možnosti plánování
  • podpora: NOTAM, METAR, TAF
  • podpora: EROPS, /ETOPS, RE-DISPATCH
  • výpočet ekonomických nákladů provozu
  • obsáhlá databáze letounů
  • zohlednění vektoru a síly větru
  • podpora ráelných mapových podkladů (digitální forma)
  • letový brífink
  • NAT, PACOTS, AUSOTS
  • podpora SID/STAR
  • validace využití FMS
  • kompatibilita s komerčními add-ony
  • import a export dat
  • úspora času
  • vhodné pro využití profesionálních simulátorů na bázi Prepar3D
  • atraktivní pro využití na simulátoru ELITE PI-1000
  • možnost zálohování dat, automatického ukládání
  • možnost filtrace informace v reálném čase
  • nenáročné na hardware počítače
  • univerzální využití jak pro sportovní, tak i vyšší sféry pilotáže
  • IFR, VFR
  • po uplynutí 365 dní jsou některé nadstandardní fce zpoplatněny
  • můžete se však rozhodnout a kdykoliv tyto fce obnovit
  • nicméně v základu je maximum nástrojů i po uplynutí 365 k dispozici zcela zdarma!