CRJ 700/900 X
Popis
Bombardier CRJ 700 a 900 (série) představuje v současné době nejčastěji využívaný typ letounu určený pro místní dopravu. Každých deset sekund času jeden z těchto letounů právě vzlétává. CRJ 700 a 900 můžete pozorovat na celé řadě mezinárodních letišť nejen v Evropě, ale defacto na celém světě. Ačkoliv se nejedná o příliš komfortní letoun pro cestující (úzké, malé sedačky) a navíc stát vzpřímeně v prostoru pro cestující je takřka nemožné, dopravní společnosti tento typ milují,. Rovněž piloti mají CRJ 700 a 900 skutečně v oblibě. Zejména díky přidané hodnotě v podobě nekompromisní efektivity, úsporám nákladů - levnému provozu a celkové hospodárnosti v každém ohledu regionálních linek. Navíc se jedná o vysoce spolehlivý typ letounu. Absenci komfortu cestujících si výrobce velmi dobře uvědomuje. Novější verze letounů se snaží tyto neduhy odstranit (komfortnější sedačky, více prostoru pro hlavu, apod.), avšak stále platí, že CRJ nebude komfortní typ letounu a cestující toto zkrátka musí akceptovat.
Na druhé straně piloti si tento typ letounu nedokážou vynachválit. Je to dáno zejména tím, že se jedná o letoun, který se snadno pilotuje, zároveň je to letoun vysoce obratný a výkonnostně na vysoké úrovni. V praxi se jedná z hlediska pilotáže o takovou "sportovnější" verzi skutečného dopravního letounu. Není to bizzjet, není to dopravní letoun. Je to zkrátka letoun určený pro regionální - místní přepravu a právě proto, jsou jeho parametry pro piloty velmi přitažlivé. Pilotáž je sice požitek, přesto jsou piloti s ohledem na moderní a v mnoha ohledech méně typickou avionickou výbavu letounu, vystaveni delšímu procesu přeškolení na tento typ, rovněž periodické zkušební lety na simulátorech na piloty kladou nemalé požadavky. Ačkoliv se jedná o moderní typ letounu, jistá omezení avioniky se v tomto případě vyskytují zcela běžně: absence automatického režimu pohonu (autothrottle) a rovněž omezení vyplývající z procedur vertikální navigace v tzv. "polo-automatizovaném režimu" znamenají v rovině FMS využití jistá omezení.
Simulace CRJ na nejvyšší možné desktopové úrovně bez kompromisů, řadu let skutečně chyběla. Celý produkt byl naprogramován s jediným cílem: představit nám každodenní práci - pilotáž pilota, který létá CRJ 700/900. Zajistit tento zážitek bez kompromisů a nežádoucích efektů. Zajistit, aby vše, co načerpáte tímto add-onem představovalo přesně to, co se děje ve skutečnosti. Možná si vzpomínáte na Cheyenne z dílny Digital Aviation a CRJ není vyjímka. Je to zkrátka od tohoto vývojáře další počin, který byť se nedočkal vydání včas, dnes dokáže zaujmout opět první pozici na žebříčku nejrealističtějších simulátorových zážitků na PC. Cenovka popravdě mohla být za tento add-on klidně vyšší. Přesto beze zbytku reflektuje to, co CRJ v praxi nabízí - tedy cenu v tomto konkrétním případě považujeme za velmi nízkou.
Hlavní obsah programu:
- nejaktuálnější a současně nejrealističtější simulace CRJ 700 a CRJ 900
- precizní 3D externí model, precizní 3D kabina i prostor pro cestující
- plně funkční 3D interaktivní virtuální kokpit (možné ovládat myší i avionickými moduly, též klávesnicí)
- nespočet animací na nejvyšší možné úrovni
- VAS a FPS přátelský produkt - opravdu není žádný problém s optimalizací!
- precizní model FMS včetně dat všeobecné navigační databáze databáze (SRPEN 2017!)
- plně kompatibilní s NavDataPro a Navigraph
- kompletní simulace MCDU s možností ovládání přímo z klávesnice
- všechny displeje avionické výbavy jsou zpracovány jako samostatná 2D okna ve vysokém rozlišení (nad rámec 3D kabiny)
- zcela precizní letový model
- možnost ukládání aktuálně (rozpracované) pozice/stavu avionických systémů i avionické výbavy
- špičkový zvukový doprovod (s ohledem na turbínový pohon, specifické znaky útlumu ve 3D kabině
- kompletní ozvučení všech systémů (reálné)
- HUD displej (autentické měřítko, grafika, fonty symbolika, režimy)
- integrace avatara "FRANK" - k dispozici výhradně v případě P3D (možnost FPS procházení)
- kompletní vestavba samostatného editoru pro centráž a zatížení (samostatné Windows GUI rozhraní) *
- *integrace editoru, ve kterém můžeme osadit příslušný počet cestujících včetně zajištění plnění (paliva)
- editor umožňuje též přizpůsobení modelu aktuálním hardwarovým požadavkům (s ohledlem na výkonnost PC)
- integrace manažera livrejí různorodých dopravních společností
- přímá podpora AES, Chaseplane, PFPX
- možností přizpůsobení ovládání s využitím různorodé hardwarové výbavy (např. možnost ovládání předního kola podvozku)
- 3D virtuální kabina osazena interaktivními provozními postupy druhého pilota ("DAVE")
- celkem pět tučných manuálů v .PDF
- včetně manuálu "krok od kroku" pro méně zkušené, kteří chtějí odhalit každý detail realismu a umět vše dle reality
- plně FSX kompatibilní
- plně P3D kompatibilní včetně podpory aktuální 4. verze P3D se všemi dynamickými efekty!
Přepravní společnosti, livreje letounu CRJ 700:
- Lufthansa Regional D-ACSB
- American Eagle N508AE
- HOP! Air France F-GRZH
- Lufthansa Regional Star Alliance D-ACPT
- United Express N770SK
- Alaska Airlines N215AG
- American Eagle N508AE OC
- Brit Air F-GRZG
- Conviasa YV2088
- Delta Airways N367CA
- Horizon Air N613QX
- SA Express ZS-NLT
- Styrian Spirit OE-LSF
Přepravní společnosti, livreje letounu CRJ 900:
- Lufthansa Regional D-ACNN
- Lufthansa Regional D-ACKI
- US Airways Express N247LR
- Air Nostrum EC-JYA
- Delta Airways N806SK
- Adria Airways S5-AAK
- Air Canada Express C-GOJZ
- Air Nostrum EC-JZS
- Air One EI-DOT
- AtlasGlobal TC-ETC
- Binter Canarias EC-MEN
- PLUNA CX-CRA
- SAS Scandinavian Airlines OY-KFI
Hardwarové požadavky: Microsoft Flight Simulator X (SP2), FSX: Steam Edition nebo Lockheed Martin Prepar3D V3/V4, Microsoft Windows 7 / 8 / 10, CPU: 2.6 GHz, Dual/Quad Core doporučován, RAM: 2 GB, grafický 3D akcelerátor (VRAM): Nvidia GeForce® nebo AMD Radeon / 512 MB VRAM, velikost souboru k instalaci (ke stažení v případě Download verze - v prodeji zvlášť): 1.1 GB