Thessaloniki X
Popis
Scenérie letišť si v případě FSX získávají své nezastupitelné místo zejména díky možnostem, které FSX v tomto ohledu nabízí. Scenérie jsou dnes technologicky na vysoce pokročilé úrovni a mnohdy nabízejí naprosto reálný náhled nejen na samotnou destinaci (letiště), ale též na blízké i vzdálenější okolí letiště. Příkladnou scenérií je letiště Thessaloniky X (Soluň - LGTS). Thessaloniky jako metropole řecké Makedonie nabízí úchvatný pohled nejen na přístav, samotnou metropoli, ale právě též na mezinárodní letiště, které je často navštěvovanou destinací i aerolinkových spojů z Prahy. Vývojáři u této scenérie využili současných technologických inovací směřujících zejména do detailně ztvárněné destinace včetně 3D vyobrazeného okolí přesně podle skutečnosti. Hustě osídlené město v FSX spíše připomíná ORBX scenérie, neboť detailní 3D autogen nabízí stovky detailně prokreslených 3D objektů včetně osídlení a navíc též v typickém barevném rozpoložení.
Letiště LGTS oplývá kompletní infrastukturou provozních služeb, je doplněno všemi letištními budovami a též individuálními animacemi navozující "život" na letišti během pojíždění, vzletů i přistání. Důraz byl kladen též na přesné ztvárnění VPD včetně fotorealistických textur ve vysokém rozlišení. Samotnou kapitolou je systém 3D osvětlení letiště a návěstidel. Pokud se zajímáte o to, čím vším se Thessaloniky X liší od všech předchozích letišť, pak je to především zcela jiný způsob renderování scenérie bez ohledu na dobu, či počasí, jiné měřítko textur i autogenu, ale i jiný způsob komplěxně vymodelovaného okolí s fotorealistickými texturami zemského terénu. Autoři sami uvádějí, že právě Thessaloniky X startuje novou éru programování vizuálně nejdokonalejších scenérií pro FSX a Prepar3D a slibují tento trend zachovat u všech scenérií, které budou průběžně produkovány během roku 2014. Hlavním rozdílem je snaha všechny detaily modelovat ve 3D dimenzi, což navozuje maximálně autentický dojem plastické scenérie namísto "placky" s několika budovami a vzletovou dráhou. Právě na tomto titulu je odlišný trend programování dobře patrný. Totéž se týká noční scenérie, osvětlení VPD a všech souvisejících prvků zasahující např. též život na pozemních komunikacích.
- letiště & metropole Soluň pro FSX a Prep3D
- kompletní a vysoce detailní okolí LGTS
- pozemní textury ve vysokém rozlišení
- autentické zpracování metropole
- převládající fotorealistické textury
- 3D osvětlení letiště
- všechny letištní budovy a 3D objekty
- maximálně vysoký průběh FPS !!!
- realistický elevační model scenérie (mesh)
- kompatibilita s letištním i letovým provozem (add-ony)
- animované skripty (AESLite)
- manažer/editor rozhraní scenérie (AESLite kompatibilní)
- detailní dokumentace
- není nutné internetové připojení
- kompatibilní s FSX a Prepar3D