PC SIMULACE SOUČASNOSTI: ČÁST OSMÁ - COMBAT AIR PATROL 2!

„Sólo kapr mezi žraloky“

Combat Air Patrol 2 je jedním z dalších simulátorů, o kterém se dnes musíme bavit a zároveň je to jeden z těch simulátorů, který bych Vám doporučil povinně podpořit i finančně – byť ve stávající „early access“ fázi. Pokud máte zájem, přejděte na STEAM a podpořte vývojáře Sim155, neboť to, co přinášejí již dnes na naše obrazovky, nemá obdoby. Proč? Protože celý projekt je originální, jiný, sám sebou od počátku a existuje tiše a nezávisle na čemkoli dalším – prostě takovej drobnej „sólo kapr“ mezi „žraloky“, avšak s pohodovou budoucností, protože žralok a kapr se stejně nemůžou potkat v téže vodě... A přesně tak je to i s CAP2. Jedná se o simulátor, který má perspektivu a vyplatí se jej podpořit, protože již ve stávající fázi nabízí opravdu hodně a nabídne toho ještě mnohem víc. Třeba DYNAMICKOU KAMPAŇ... Prásk! Překvapí vás jiný design, atmosféra, prezentace a současně též snaha být neustále lepší. Čím to je?

Ed Scio a jeho vize plně funkční i v dnešní době

Ed Scio: Pepíček, který v roce 1993 v assembleru naprogramoval CAP pro počítač Amiga 500. Prásk! a Tečka! zároveň... Přesně tihle lidé dnes na scéně chybí. Jen málo z nich se dokáže dnes prosadit. Ti slabší duchem migrovali na mobily (GraphSim, ThirdWire). A Teď si vezměte, že s produkťákem GraphSim jsem si dopisoval ještě v době, kdy jsem psal pro Letectví+Kosmonautika. Dokonce mám od nich USPS poštou zaslaný původní originál  F/A-18 v červené krabici včetně následné Korey a Operation Iraqi Freedom. Tedy všechny tři simulátory v originálním balení pro recenze a úžasnou zábavu. Když dnes vidím jejich F/A-18 Hornet na Apple Store pro iPad, chce se mi brečet.... Vraťme se však zpět k tématu. Ti silnější duchem se nakonec natolik vzdálili svým ideálům a vizím, že se do podobných kousků už nepouštějí. Vzpomenout můžeme dnes snad jen na výraznější hráče Eagle Dynamics a jejich DCS, anebo Falcon BMS, či IL2. S nádechem nostalgie je to sakra málo.

CAP2 připomíná TFX, EF-2000 a další např. též věhlasnou online záležitost IL2 Sturmovik....

Přáli byste si zasponzorovat nějaký solidní Kickstarter na některý z bojových simulátorů vývojářských společností  DID, JANE´S, MICROPROSE, DIGITAL INTEGRATION, Imagic SOFTWARE? Zbožné přání a na F-19, F-117A, F-29 RETALIATOR, TFX, EF-2000, F-22 Total Air War, iF-22 Raptor Simulator, popř. US NAVY FIGHTERS, IAF, nebo ATF v novém kabátu soudobých IT technologií  včetně podpory VR můžete rovnou zapomenout. To se nestane. Stejně tak se nestane to, že by o peníze žebral Geoff Crammond a zkusil nová gépéčka... Vzpomínáte na GP2 od Microprose? A co třeba na F-19 anebo F-117A Stealth Fighter? Ten je stále na Steamu a můžete si ho koupit i pro soudobé PC. Takhle bychom mohli pokračovat dalších 20 stran A4. Ale má to cenu? Asi ne...

CAP2: není arkáda a dokáže být v mnoha aspektech často i lepší než DCS nebo Falcon BMS.

Nemá, ale přesto existují projekty, které s sebou přináší hned plnej pytel nostalgie, protože se snaží na naše obrazovky přinést něco nového a máznout to trochu retro stylem, který nás prostě hřeje u srdíčka. Ed Scio. Je zde a je to umělec, který dnes programuje CAP2 pro i-7 ve stejném duchu, jako kdysi když programoval CAP pro Amigu 500. Dneska ovšem pracuje výhradně pro  i-7 s GTX 1080 a Windows 10 s Oculusem. A právě proto vám CAP2 tak nějak okamžitě připomene TFX, EF-2000, nebo TAW. Já vím, že EF-2000 a TAW existují podobně jako Falcon BMS, ale to je jiný příběh. Původní originální verze prostě byly nejlepší a CAP2 je blízký těmto špičkovým produktům zejména z následujících důvodů: nesnaží se „study level simulator“ jako např. jednotlivé moduly DCS. Chce se zaměřit na špičkový letecký zážitek, atmosféru, schopnost oblíbit si program v režimu single player a multiplayer, něco se naučit, získat si simulátor pro dynamickou kampaň a to jak v sóle tak v coop režimu s dalšími pepíčky online. Perspektiva je masívní a i když se v případě CAP2 nejedná o „study level simulator“ řada hardcore letců DCS vám potvrdí, že CAP2 je špičková záležitost, že není žádný problém létat DCS a současně CAP2 a to je odpověď na to, proč je CAP2 tak dobrý. Jde totiž svou vlastní cestou a nesnaží se kopírovat ostatní produkty na trhu. Ed Scio má v hlavě vizi, kterou zaujal již v roce 1993 a umí ji dokonale přetavit i do dnešní doby (rok 2018). Funkční vize tohoto typu vám pak zůstane v makovici do smrti a tituly jako TFX, EF-2000, nebo Apache Longbow prostě z palice nevymažete.

Rozvod nebude nutný, o děti nepřijdeme...

Představit realitu, ale současně naprosto neuvěřitelnou dávku adrenalinu v každé vteřině letu a radost z toho, že simulátor můžete létat, že si na něj můžete najít čas a že se nebudete muset rozvádět se svoují manželkou a nepřijdete o děti. Vím, o čem mluvím: BMS jsem kdysi dávno létal 2 roky, pak jsem jej odinstaloval a už se k němu nikdy nevrátím, protože to byla droga. Dynamická kampaň byla návyková záležitost. Ty tuny .PDF materiálů v podobě tisíce stránek manuálů mi v té době vzaly skoro všechno. DCS má výhodu v tom, že si tempo volíte sami. DCS létáme online s využitím VR, ale spíše letově a lehce bojově. Sami si volíme tempíčko a sami se DCS simulátorem zabýváme podle toho, kolik času mu můžeme dopřát. Nemusíme spěchat,  misi si vystavíme podle vlastních dovedností a zkrátka si užíváme jednotlivé moduly a samotné létání je tak zábavné, že nám „free flight“ v režimu s kolegy většinou bohatě stačí. Někdy se sejdeme 1x za dva měsíce.  V případě Falcona BMS do toho prostě spadnete se vším všudy a skončíte jako byste byli závislí na hracích automatech. To je totiž ta dynamická kampaň a součaně „study level“ kvalita simulátoru. Taková kombinace dokáže být vražedná. Hardcore fanoušci Falcona BMS považují za styl života. A to už je fakt moc.

V případě CAP2 budete mít to, co chcete nejvíc: dostatek realismu, kvalitní letecký zážitek, reálné prostředí, online režim a dynamickou kampaň - a to vše ve VR. Vize, kterou představil Ed Scio nám toto sdělení ve skutečnosti nabízí beze zbytku. Postupně, po dávkách, ale vytrvale. Věřím, že multiplayer a dynamická kampaň, která sice nebude tak proporčně masívní jako v případě Falcon BMS, nabídnou neuvěřitelně kvalitní virtuální letecký zážitek. Tím si již dnes můžete být jistí.  

Nový obsah, dílčí vylepšení, vysoká kvalita, výborná perspektiva, DYNAMICKÁ KAMPAŇ!

 CAP2 není arkáda, naopak: vývojáři se zaměřují na stěžejní záležitosti a postupně šlapou na plyn i v oblasti realismu (3D engine nabízející kombinaci satelitních snímků s open street map renderováním reálného terénu už je dostatečná inovace, kterou u ostatních produktů jen tak nenajdete). Hvězdná obloha je reálná a datum a čas sedí. Dohlednost 80 km je brilantní a kolizní model neustále vylepšován. Fyzika letu jedinečná. Podpora VR naprosto bez kompromisů. Zvuková složka s dopplerovým efektem a snaha naslouchat vlastním zákazníkům za účelem neustálého vylepšování všeho, co je součástí simulátoru, předznamenává v případě CAP2 opravdu veliké věci. Postupně je do enginu zapracována umělá inteligence civilního provozu. Další inovace přichází na řadu. Těmi největšími bude Multiplayer a dynamická kampaň. Postupné aktualizace programu dnes nabízejí vydatnou dávku obsahu a nedávná květnová aktualizace je vůbec nejzajímavější. To, co vytvořil Ed Scio pro CAP2 jako vlastní 3D akcelerované prostředí s integrací vývojářské platformy, na které lze neustále stavět nové prvky a nový obsah, je skutečně to, co se dnes označuje termínem S A N D B O X ... Na všech aktualizacích CAP2 je to velmi znát. Samozřejmě, že na dynamickou kampaň nemůžu zapomenout. Bude to droga – sice trochu méně návyková než v případě simulace Falcon BMS, ale na druhé straně to bude dynamická kampaň VR (tedy v Oculus Rift) a v tomto případě je CAP2 velmi ostře sledovaným typem bojového leteckého simulátoru, protože ano, je originální a je svým způsobem unikátní i z tohoto hlediska. V současné době začíná být patrné, že základy byly položeny dobře. Pracuje se na novém obsahu a online režim spolu s dynamickou kampaní nastartují novou éru VR zážitku v případě bojové letecké simulace současnosti. Užijte si CAP2 stejně dobře a podpořte tento kvalitní produkt.

 

Odkaz do STEAMu ZDE:
Oficiální webové stránky ZDE:

Pokračování příště!

 

 

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.