Nový simulátor ELITE EHFCU Motion, nový simulátor DA-42 Twin Star jako FNPT II MCC s avionikou G1000

V současné době pracujeme na několika nových projektech simulátorů ELITE, z nichž část výroby má na starost naše firma v tuzemsku. Jedná se o dílčí komponenty jak na nový pohyblivý simulátor vrtulníku EHFCU Motion s podporou VR technologi z dílny ELITE, tak také komplexní kokpity pro nový certifikovaný simulátor dvoumotorového letounu DA-42 Twin Star úrovně FNPT II MCC. Kromě toho byla rozšířena aktuální verze XTS o podporu novodobých leteckých ovladačů - včetně výrobce Honeycomb. Spousta dalších nových produktů a inovací nás očekává v tomto roce a podrobně o nich budeme v dohledné době informovat. 

Aktuální novinkou je EHFCU Motion: univerzální simulátor vrtulníku vhodný pro učebny leteckých škol poskytující výcvik pilotáže vrtulníků. Nejlépe tento nový typ simulátoru zasahuje do výcviku PPL(H), kdy uživatelům nabízí možnost pracovat na základních i pokročilých manévrech bez zbytečného rizika přímo v učebně letecké školy prakticky bez omezení a zvýšených nákladů. Tento simulátor je pohyblivý a kromě pohyblivé platformy zvýrazňující fyziku a vnější vlivy pilotáže rotorů, je též osazen technologií VR pro maximální zpětnou vazbu během základních i pokročilých manévrů výcviku pilotáže vrtulníků. Výhoda tohoto simulátoru je nízká pořizovací cena, skladnost, univerzálnost a zároveň vysoká míra využití v pokrytí prakticky všech běžných - základních i pokročilých manévrů včetně nácviku autorotace. Podrobnosti o tomto simulátoru včetně uvedení od provozu v letecké škole za účelem výrazného obohacení teoretické i praktické přípravy studentů, budou následovat.

V současné době finišujeme s novým typem simulátoru dvoumotorového letounu DA-42 Twin Star na úrovni FNPT II MCC, který je osazen reálnou avionikou GARMIN G-1000. V současné době jsme vyrobili dva samostatné kokpity pro tento typ simulátoru a první kusy simulátoru budou expedovány do letecké školy v Indii ještě během měsíce července 2020. O tento typ simulátoru je zájem zejména kvůli tomu, že se jedná o dvoumotorový letoun vybavený moderní avionikou GARMIN G1000 a navíc bez omezení úrovní certifikace - včetně EASA. Poskytování výcviku MEP/IR na tomto simulátoru je tak novou příležitostí na trhu pro všechny letecké školy i výcvikové organizace. Podrobnosti o tomto simulátoru včetně fotografií, budou následovat v nejbližší možné době. Výhoda tohoto simulátoru spočívá mimo další atributy zejména v maximálně autentickém desigenu kokpitu včetně překrytu kabiny a závěsu v identické kvalitě i rozměrech reálného kokpitu letounu DA-42.