Jaká je vlastně pozice soudobých leteckých simulátorů na PC?

High In The Sky jsme zakládali v roce 1999. Je to už opravdu hodně dávno. Přitom na simulátorech jsem začal létat když mi bylo 12 a byl to defacto jediný opravdový herní žánr, který mě zajímal na C-64. Pravdou je, že když jsem létal ACE (Air.Combat.Simulator) neměl jsem pocit, že sedím před obrazovkou monitoru, měl jsem pocit, že ovládám F-14 Tomcat. Od té doby uplynula spousta času a každý letecký simulátor, který jsem od té doby viděl, byl nainstalován na "všech" dostupných platformách, které jsem od té doby vlastnil. Od C-64, Atari STE, Amiga 500+ až po první kroky na PC (DOS). Situace dnešní je sice odlišná, protože se mění "hráč" jako takový. Nejmladší generace přicházející do styku s počítačovými programy a hrami dnes ve své vlastní komunitě řeší mnohem širší žánr počítačových her a vedle War Thunder ji stejně dobře dokáže zabavit Minecraft nebo FIFA 18. Na toto téma připravím zamyšlení a podělím se s vámi o to, jak dnes vnímám žánr letecké simulace, co nám vlastně přináší a kam směřuje a co můžeme dělat pro to, aby byl stále lepší.