ELITE King Air Throttle Quadrant USB
Popis
ELITE King Air Throttle Quadrant USB je vhodný typ plynového ME plynového kvadrantu pro desktopové simulátory FS 2004, FSX, ASA OnTop a hlavně Elite v8 (ve všech edicích). Jedná se o zcela samostatný plynový kvadrant pro ovládání dvoumotorových pístových i turbovrtulových letounů. Vhodný je též pro ovládání jakéhokoli letounu s turbínovým pohonem třídy Jet. Největší výhoda tohoto kvadrantu spočívá ve značném rozpětí potenciometrů, které lze samostatně kalibrovat v případě platforem Elite a FSX pro každý typ letounu zvlášť. Pokud létáte na simulátoru Elite, oceníte všechny zastoupené funkce, jež jsou plně spjaty s modulem letounu B200 v simulátoru Elite. Kromě plnohodnotného ovládání pohonu, je zastoupen také režim zpětného chodu, ovládání klapek a podvozku. I když je tento kvadrant navržen výhradně pro simulátor Elite v8, oceníte jeho vlasnosti i v simulátoru FS 2004, popř. FSX. Funkce, které jsou zastoupeny jsou shodné pro obě platformy simulátorů. Elite je lepší platformou pro programování potenciometrů a naprosto přesnou odezvou u modulů dvoumotorových letounů. Z vlastního testování můžeme potvrdit vynikající funkci, přesnou odezvu na asymetrický tah motorů a též úžasné možnosti ovládání zpětného tahu včetně neutrální polohy. Kvadrant lze plně programovat a v tomto směru nejvíce oceníte právě Elite. Kalibrovat pohon pro neutrální polohu, zpětný tah, či maximální výkon je nutné u každého letounu zvlášť (v případě Elite jsme testovali jak King Air B200, tak také MD-81) a plynový kvadrant je nutné pro každý modul letounu připravit zcela samostatně. Přípravu kvadrantu formou kalibrace pro různé moduly letounů lze samozřejmě v simulátoru - v příslušném modulu letounů snadno uložit (SAVE), takže není nutné kalibraci při přepnutí na jiný letoun spouštět opakovaně. Nutné je poznamenat, že na výsledné práci s pohonem je kalibrace dokonale znát a odezva na plyn v asymetrickém tahu je v tomto případě neporovnatelná prakticky s jakýmkoli výrobkem na trhu.
- plynový kvadrant ME
- duální ovládání přípusti
- duální ovládání stavitelné vrtule
- duální ovládání směsi
- ovládání klapek
- ovládání podvozku
- alfa/beta režim
- IDLE
- možnost kalibrace odezvy režimů
- kompatibilní s FS 2004/FSX, OnTop, Elite v8
- připojení na USB
- vlastní ovladače pro Elite a FS
- snadná instalace
- zcela bezproblémový chod včetně kalibrace
- vhodné pro SE i ME letouny
Elite King Air Throttle Quadrant USB se zdá být jednoznačně nejpokročilejší samostatnou jednotkou USB pro ovládání pohonné jednotky na desktopových simulátorech Elite v8, OnTop, FS 2004 a FSX. Vyšší pořizovací cena je v tomto směru vyvážena kvalitní volbou trvanlivého a odolného materiálu (kov), přesnou odezvou, značným rozpětím potenciometrů a hlavně vybavením pro ovládání podvozku i vztlakových klapek. Pokud patříte mezi piloty připravující se na MEP, tento kvadrant dokáže velmi dobře pracovat ve všech režimech naprosto spolehlivě a především naprosto přesně zejména během nácviku ME dvoumotorových pouze s jedním motorem.
Ve všech podporovaných simulátorech můžete tímto kvadrantem létat i jednomotorové letouny. V případě Simulátoru Elite byl tento kvadrant navržen jako alternativa k výrobku Mel Throttle a vzhledem k tomu, že King-Air B200 je z hlediska dvoumotorových turbovrtulových letounů značně rozšířen i v rovině certifikovaných simulátorů, byl tento kvadrant určen přímo pro modul letounu King Air B200 ze simulátoru Elite v8, kde jeho vlastnosti oceníte nejvíce. Kvadrant jsme testovali v Elite na následujících modulech:
- MD-81
- Seneca III
- King Air B200
- Beech Baron B58