ASA Conventional Gear: Flying a Taildragger

 
 
Knihu považuji za zdroj užitečných informací zejména ve fázi, kdy je třeba se přeškolit na záďový podvozek. Ocení jej jak budoucí vlekaři, tak samozřejmě piloti připravující se na akrobacii, popř. warbirdy, či některé typy ULL - (např. repliky historických letounů).
Cena 890 Kč bez DPH
996,80 Kč    
Kód produktu 1091
Kategorie Knihy
 

Pokud se nacházíte ve fázi, kdy se z příďového podvozku přeškolujete na ostruhový podvozek, možná by Vás mohla zajímat technika pilotáže těchto letounů a hlavní odlišnosti. Většina historických letounů, akrobatických letounů, ale i některých ULL letounů je opatřena ostruhovým (záďovým) podvozkem, přitom technika pilotáže je v tomto případě diametrálně odlišná od toho, co můžeme zažít na klasickém uspořádání příďového podvozku. Valná většina pilotů, kteří létají s klasickým uspořádáním příďového podvozku a po letech se konečně odhodlá přeškolit např. na Z-226 a a konečně např. na Z-50 kvůli akrobacii, se právě během přeškolení nejvíce trápí s ostruhovým (záďovým podvozkem). Pojíždění, vzlet i přistání a především schopnost bezpečně operovat s letounem na zemi a zejména ve fázi vzletu a přistání je o to náročnější s boční složkou větru.

Kniha nám předkládá jednoduchý návod na to, jak být co nejlépe připraven na rozdíly v technice pilotáže záďového podvozku a jak zvládnout poněkud krkolomný proces přeškolení na typ letounu, který je vybaven právě záďovým podvozkem. Autor volí jednoduchý výklad, který je psán srozumitelnou angličtinou a vše doplňuje vhodnými ilustracemi, které obohacují již tak vydatný obsah díky tomu, že obrázky vedou ke snazší vizualizaci provedeného manévru. V době, kdy byly na letouny kladeny vyšší konstrukční požadavky na maximální přípustnou hmotnost pro vzlet a dráhy se kvůli tomu prodlužovaly, se postupně od záďových podvozků lethkých letounů upouštělo a tato koncepce byla v převážné většině nahrazena příďovým uspořádáním podvozku. Přesto máme dnes možnost pilotovat řadu letounů se záďovým podvozkem a během vlekání, popř. akrobacii na výkonnějších typech letounů (Z-50, Extra 300) se této koncepci nevyhneme ani dnes a právě v těchto případech bývá záďový podvozek spíše standardním vybavením letounu.

V neposlední řadě je to zkušenost, kterou by měl absolvovat každý pilot. Létání s ostruhovým podvozkem klade celkově vyšší požadavky na umění pilotáže, aproto bychom během aktivního létání v zápisníku letů měli mít časem nějaký takový letoun, který vás odmění zcela novými zkušenostmi a také jinými zážitky, které na Cessnách, či Piperech nemáme šanci vyzkoušet.

jazyk: anglický
vazba: měkká 
počet stran: 220