ELITE Ecco Flyer S311: popis nejprodávanějšího certifikovaného leteckého simulátoru kvalifikace FNPT II
ELITE Evolution Eco-Flyer S311 je navržen za účelem mnohostranného využití v případě nácviku jednomotorových i dvoumotorových letounů a to na jediném simulátoru. V praxi tak získáváte možnost létat všechny typy letounů na jediném simulátoru prakticky bez omezení výbavy avioniky a ovládacích prvků. Výhoda tohoto řešení spočívá ve variabilitě využití v reálném výcviku na typu zařízení klasifikace FNPT II a to v podobě plně certifikovaného zařízení dle požadavků CS-FSTD(A) - EASA certifkovaný simulátor určený k profesionálnímu výcviku pilotů v soukromých leteckých školách, ATO organizacích, univerzitách. V praxi lze provádět IFR výcvik na jednomotorových i dvoumotorových letounech (SEP / MEP). Současně se jedná o typ zařízení s nejnižší pořizovací cenou v EU a USA. Nejnižší cena na trhu je garantována a právě toto všestranné zařízení si tak může dovolit prakticky každá letecká škola v ČR, neboť investice spojená s pořízením simulátoru je oproti jiným typům zařízení výrazně nízká.
Simulátor S311 Eco-Flyer nabízí dokonale čitelné instrumentační panely ve vysokém rozlišení, detailně zosobněnou reprezentaci a ovládání avionické výbavy Bendix/King Silver Crown PLUS včetně nejaktuálnější verze autopilota GFC-500 - opět jak pro jednomotorové, tak i pro dvoumotorové typy letounu včetně přihlédnutí k jednotlivým rozdílům ve výbavě avioniky. Odpovídající je též ostatní rozložení ovládacích prvků a to včetně plné funkce ovládání reálné GPS výrobce GARMIN GTN 650/750. Externí vizualizace scenérie (výhled z kokpitu do „reálného“ terénu) může být vyřešen v podobě plátna (zakřivené plochy typu "curved screen"), ale také s využitím jedné či více obrazovek. Navíc je samozřejmě k dispozici i samostatné instruktorské stanoviště (IOS) pro metodický výcvik žáka s intruktorem.
Celkový design simulátoru je velmi detailní, včetně kabiny, je odolný, masívní a přitom dostatečně kompaktní. Navíc výrobce zaručuje u tohoto simulátoru též dodatečnou produkci v podobě rozšíření o další moduly letounů a výbavy avioniky. V tuzemsku jsme dodali, uvedli do provozu a úspěšně certifikovali celkem 3 tyto simulátory. Vyžádejte si reference ještě dnes!
Níže následuje přehled kompletní výbavy simulátoru Eco-Flyer S311:
- Totálně (zcela) integrovaný systém
- Jednomístná konfigurace uspořádání kokpitu (duální ovládání není součástí integrace)
- Plná podpora elektromechanického dynamického odporu na beranech i pedálech (Dynamic Control Loading)
- ELITE Pilot jako výchzí programový základ (SW ovládající matematicko-fyzikální model, avionické vybavení, prostředky IOS včetně FDR)
- Prepar3Dv5 pro zobrazení vizualizace terénu i proměnlivých podmínek počasí
- Možnost aktualizací navigační databáze Jeppesen
- Jednomotoré, nebo dvoumotorové letouny s možností přestavět ovladače ze SEP konfigurace na MEP konfigurace během pár minut
- Integrace reálné - originální GPS výrobce GARMIN GTN 650 nebo GTN 750 umožňující nenovější trendy IFR létání včetně možnosti létat všechny typy přístrojových přiblížení
- 8.33 khz odskok na COM2 FRQ v případě Bendix-King Silver Crown PLUS
- Plně integrovaný autopilot včetně FD (GFC-500) - špičková simulace a možností autopilota bez kompromisů
- Možnost provozu analogových přístrojů a skleněného kokpitu na obou konfiguracích (SEP a MEP) na jediném typu zařízení
- Plně integrované instruktorské stanoviště IOS včetně samostatného dotykového monitoru a grafického rozhraní
- Reálná dispozice kokpitu včetně překrytu kabiny a výhledu „z letounu do scenérie“
- 2 roky plná záruka
- Průběžné modulární vylepšování v ceně (prostředky a fce IOS, avionické vybavení, ergonometrické řešení v podobě nástaveb)
- Servis a údržba v režimu 365/7/24 ("at any time") - tedy non-stop v tuzemsku (lokální zajištění servisu a údržby)
- Lokální zajištění ročních auditů před inspektory ÚCL
- Lokální zajištění správy a managementu subjektivních i objektivních testů (QTG)
- FNPT II dodáváme včetně veškeré dokumentace a v ceně je též plnohodnotný QUALITY MANUAL pro inspektory ÚCL o zařazení FSTD do provozu
Další výbava a možnosti rozšíření:
- Možnost instalace detailních letišť nad rámec generického prostředí Lockheed Martin Prepar3D
- Možnost rozšíření až na 3 kanály zobrazení okolní scenérie (P3D - 3x 65´´ TV) v případě, že nežádáte projekci na zakřivenou plochu plátna
- Kit pro ovládání pohonné jednotky jednomotorových letounů (Arrow IV, C-172 RG)
- Kit pro ovládání pohonné jednotky dvoumotorových letounů (Seneca III, Baron 58)
- E500 skleněný kokpit (možnost EFIS, skleněného kokpitu na bázi G500/600)
- Vernier plynová přípusť – konfigurace 2 samostatných pák (THR, PROP, MIX)
- Vernier plynová přípusť – konfigurace 3 samostatnýc pák (THR, PROP, MIX)
- Možnost zhotovení individuálního loga na kabině (např. za účelem reklamy pro vaši firmu)
- Možnost zhotovení individuální kamufláže kokpitu (např. za účelem reklamy pro vaši firmu)
- Držák na mapové podklady (EFB, tištěné)
- Dvou-vstupý interkom za účelem plošné metodiky nácviku komunikace s prostředky ŘLP
- Možnost využití iPADU jako přenosného IOS, anebo EFB s podporou nejrůznějších aplikací (ForeFlight, GarminPilot, SkyDemon, apod..)
Letouny k dispozici:
- Piper Archer III
- Piper Arrow IV
- Cessna 172 RG
Dvoumotorové letouny k dispozici:
- Piper Seneca III
- Beech Baron B58
Pro koho je simulátor určen?
- Letecké asociace a aerokluby
- Soukromé letecké školy a organizace ATO
- Soukromé piloty
- FAA a EASA licencované letecké instruktory, kteří sami mohou na simulátoru provádět výcvik za úplatu a využít tak simulátor k podnikatelskému účelu !(živnost)!
- Univerzity s mnohastupňovými programy leteckých výcviků
Hlavní metodicky výcvikového využití na simulátoru dle osnov a doporučení:
VFR a procedurální výcvik
- Circling APP – možnost nácviku bez omezení díky exceletnímu zobrazení externí scenérie
- Radionavigační postupy v korelaci na VOR /NDB/VOR – formálně „CVFR“
- HSI
- DG a VOR CDI
- PFD
- Procedurální výcvik před vstupem do reálného letounu pro piloty PPL jako např: pojíždění na letišti, spouštění a vypínání, techniky přistání v normálních i náročnějších meteorologických proměnlivých podmínkách (boční vítr, nárazy větru, optické iluze, nepřesná přiblížení)
- Lety v horském terénu
- VFR navigační přelety
- Možnost seznámení se předem s neznámými destinacemi a příletovými i odletovými trasami
- Nechtěné vlétnutí do mraku (VMC – to IMC)
- Ztráta orientace
- Pády, zábrany pádů, vývrtky
IFR výcvik
- Komplexní výcvik IFR na SEP a MEP
- Možnost nácviku poškození či vysazení systémů včetně jednotlivých přístrojů
- Competency based IR
- En-route IR
Seznámení se s letištěm a jeho uspořádáním včetně RWY a VPD
V případě Prepar3D je k dispozici nespočet precizních add-onů letišť (destinací) včetně letištní infrastruktury, VPD, RWY, světelných systémů a návěstidel. Tyto scenérie lze bez omezení instalovat na tento typ simulátoru a získat tak naprosto unikátní nástroj k výcviku prakticky na všech význačných letištích z celého světa.
Klíčové segmenty využití simulátoru
- Bezpečnost
- Ekologie
- Ekonomika provozu
- Dostupnost a komfort využití, mnohostrannost
- Okamžitý zisk jak pro klienta, tak pro provozovatele
- Nízká pořizovací cena
- Lokální zastoupení servisu a údržby
- Komplexní převzetí odpovědnosti za provoz FSTD před inspektory ÚCL (certifikace, školení, roční audity před inspektory ÚCL)
Certifikace a možnost zápisu reálných letových hodin do zápisníku letů
Maximum credits EASA CS-FSTD (A) FNPT II
- Log 5 Hrs Basic training towards PPL
- Log 40 Hrs Instrument training towards ATP (Integrated)
- Log 40 Hrs Instrument training towards CPL / IR (Integrated)
- Log 5 Hrs Instrument training towards CPL (Integrated / Modular)
- Log 5 Hrs Basic Instrument training towards IR (Modular)
- Log 35 Hrs Instrument training towards IR-SE (Modular)
- Log 40 Hrs Instrument training towards IR-ME (Modular)
- Log 25 Hrs Instrument training towards IR-SE (Competency-based Modular)
- Log 30 Hrs Instrument training towards IR-ME (Competency-based Modular)
- Log 25 Hrs Experience towards ATPL
- Log 50 Hrs IFR Experience towards FI
- Log 5 Hrs Instrument Instructor training / Flight Instructor training towards FI
- Log 10 Hrs Instructor Training towards IRI
- Log 3 Hrs Instructor Training towards STI
Kontaktujte nás za účelem více podrobností, případně za účelem objednávky:
ELITE Ecco Flyer S311_popis (upřesňující popis zohledňující i necertifikovanou verzi)
ELITE Simulation Solutions AG – pobočka Praha
Klikatá 22/41
Praha 5 – Jinonice
158 00
Česká republika
Telefon: +420 776 209 582
E-mail: m.krouza@flyelite.ch