Letecké školy dnes nenabízejí pouze výcvik na pevném křídle, stále populárnější se stávají dnes i vrtulníky. V době, kdy já a mí kolegové dělali PPL(A), nikdo z nás neuvažoval o tom, že bychom létali na vrtulníku, anebo že bychom snad měli dělat piloťák na vrtulník. Dnes už toto neplatí. Stále častěji se setkáváme s individuálními požadavky klientů, kteří dělají PPL(H), popř. CPL(H). Dnes máme zákazníky na pevné křídlo, ale stále přibývá i počet klientů, kterým děláme simulátor vrtulníku - na klíč a včetně kompletního vybavení příslušného typu vrtulníku, nastavení, pohyblivé platformy a vizualizace externí scenérie. Vyrábíme špičkové simulátory lehkých malých vrtulníků (nejvíce populární je nyní R22 Robinson, G2 Cabri), ale dokážeme i R44, R66, MD500, AS350 nebo Enstrom 480, či nějakou solidní Agustu Westland (vyberte si, umíme všechny) a Agusty mám rád, vypadají super, otázka je jaké jsou v reálu. Co třeba Bell 407, nebo mě celkem baví Bell 429 - zejména jeho sofistikovaná avionika. Z hlediska pilotáže a obrovského zážitku nic nepřekoná Mi-8. ELITE dnes dokáže nabídnout simulátor vrtulníku na neskutečně vysoké úrovni technického zpracování, všeobecné výbavy i špičkových vlastností fyziky (aero model patří v případě ELITE k tomu nejlepšímu, co lze pro výcvik na daném typu získat). Nechybí však ani vestavba reálné GPS (nejčastěji děláme GNS 430/530 nebo GTN 650/750). Naše simulátory vrtulníků pro reálný výcvik do leteckých škol, jsou na tak vysoké kvalitativní úrovni, že většina z nich splňuje technické parametry certifikovaného vrtulníku - s tím cílem jsou vyráběny. Proto naprostá většina simulátorů ELITE, určených pro výcvik v leteckých školách, je certifikovaná.
Proč vrtulníky? Proč se o nich bavíme, proč je umíme a proč je vyrábíme? Nabízejí neskutečnou svobodu létání, obrovský potenciál volnosti přesunu prakticky kamkoli. Vrtulníky už nejsou doménou pouze velkých firem, korporátních klientů, stále více se rozrůstá klientela soukromých majitelů, kteří si koupí svůj lehký vrtulník jako hračku pro zábavu - létání pro radost, anebo pro účely létání za byznysem. Vrtulník může přistát kdekoli a to je ten hlavní důvod, proč je zájem o PPL(H). Lidé si dnes zkrátka chtějí za své peníze maximálně užít a na vrtulníku si za své peníze skutečně užijete spoustu zábavy, ovšem současně si užijete také neskutečně kvalitní létání. Létání na vrtulníku je svoboda a umění a to doslova. Je to větší adrenalin a větší výzva současně. Je to větší droga než pevné křídlo, protože možnosti jsou zkrátka neskutečné. Jen ta cena.... Ta je zkrátka brutální. V případě létání dnes platí, že létat letadlem si může dovolit prakticky každý. Létat na vrtulníku je ovšem něco jiného. V tomto případě prostě budete potřebovat docela dost peněz nejen na výcvik, ale i na samotné létání po výcviku. Průser je, že výcvik se dělá na vrtulnících "nevrtulnících" a možnost létat na Bell 407, Bell-206, Bell 429, AS-350 nebo Mi-8 se pro většinu pilotů PPL(H) stává spíše snem než realitou. Pracujte na CPL a pak snad budete mít možnost sedlat něco, co skutečně představuje ryzí podstatu toho, co znamená slovo V R T U L N Í K.
Létání na vrtulnících je "drahé". Základní výcvik PPL(A) pořídíte nad rámec základu 350.000,- CZK a vystačit si budete muset s R22, což je ovšem z hlediska ini výcviku rozhodně špičková volba. Pokud dáte dohromady 400-500 000,- CZK můžete zakusit vyšší komfort na G2 Cabri, avšak jaký vyšší komfort tím získáte? Jednodušší výcvik není možná vždy tím nejlepším řešením. G2 je oproti Robinsonu tupý vrtulník na ovládání a tím pádem jednodušší na pilotáž, zatímco R22 vás naučí létat. Pokud chcete být profesionální pilot vrtulníku a uvažujete o CPL zkuste si připravit trohu víc než 1 milion korun, tedy v případě, že nevlastníte PPL(H) a nemáte odlétaný potřebný počet hodin. Hodinku na R22 můžete mít v klidu i za osmičku, na G2 se můžete spolehnout na mnohem dražší výcvik 8+ -10 tisíc za hodinu není vzácností, na R44, což je super vrtulník v oblasti (poměr/cena), máte hodinku klidně i za dvanáctku a pokud budete přecházet na turbínu a větší vrtulníky a chcete zkusit třeba Bell 429, připravte si na hodinu rovnou cca. 40.000,- CZK. A co třeba typovka na Bell 206? Dalších cca. 250.000,- CZK jen tak bokem. Takže? Asi s kolegou zase vlezem do umaštěné C152 a dáme nějakou vyhlídku na Bezděz a zpátky.... Ne vážně: vrtulníky jsou super, v mnoha ohledech lepší než pevné křídlo, protože jste ve vzduchu doslova S V O B O D N Í a to tak, že se svobodou pevného křídla se to příliš srovnávat nedá.
Pokud uvažujete o tom začít létat na vrtulníku, nepodceňujte výcvik od samého počátku. Chtějte profesionální disciplinované instruktory, zvolte ostřejší R22 a naučte se létat a vyžadujte kvalitu i zázemí - tedy společnost nabízející i simulátory vrtulníků, nejen ty firmy, které chtějí za každou cenu jen prodat letovou hodinu na reálné mašině a hodlají z vás dělat blbce jen proto, že jste vrtulník v životě nepilotovali. Vyžadujte disciplínu, vojenský typ výcviku, ale chtějte istruktory - kamarády, kteří za každou cenu i v době, kdy se vám nebude dařit, budou vždy stát za vámi!
Teď to hlavní: v posledních letech přibývá mnoho profesionálních vrtulníků výrobce ELITE, a já musím potvrdit, že vrtulníky dnes dokonale ovládáme. Umíme postavit do školy prostě to, co potřebujete a to nás baví nejvc. Pro soukromého majitele G2 dodáme G2 Cabri na certifikované úrovni, anebo G2 Cabri do pohody za mnohem méně peněz, avšak stále na maximálně vysoké úrovni realismu sloužící zejména metodice výcviku - tedy možnosti létat osnovu skutečného - reálného výcviku přímo na simulátoru. Výcvik je drahý a pokud simulátor, tak v případě vrtulníků toto platí 4-násobně. Zkrátka není co řešit. Pokud budete používat simulátor s reálnou cyklikou a kolektivem od začátku výcviku - nebo spíše půl roku před výcvikem, reál vás bude stát "list" cenu. Pokud se však na simulátor v tomto ohledu vykašlete a myslíte si, že to všechno dáte z první, jste na omylu. Nemáte šanci, lekce budete opakovat a finančně ve výcviku "zahučíte" nad rámec takovým způsobem, že byste si to příště možná i rozmysleli. A pokud zvolíte školu, která nepoužívá simulátor vrtulníku ve své učebně, zbytečně vyhazujete peníze. Nevěřte už těm kecům, že simulátory jsou pro reál k ničemu. Dnes už to prostě není pravda.
Zkuste se zamyslet a ještě před tím, než se rozhodnete pro reálný výcvik na vrtulníku, ozvěte se nám a zkuste si vyžádat kvalitní nabídku na simulátor vrtulníku (ať domů - pro váš soukromý výcvik doma v pracovně, či profi simulátor do letecké školy). Počítejte se simulátorem ve vlastní osnově leteckého výcviku). Nabídněte klientům mnohem víc než konkurence.
Letecké školy, které nebudou v dohledné době investovat do kvalitních leteckých simulátorů, nebudou existovat v oblasti poskytování výcviků - déle než 3-5 let. To je realita dneška. Budou sice pronajímat letadla a vrtulníky, budou vlastnit mašiny, ale nebudou dělat výcviky, protože konkurenční prostředí je dnes skutečně neúprosné. K čemu jsou vám mašiny bez klientů? Máte vrtulníky? Máte. A máte na ně lidi? Nemáte. K čemu jsou vám vrtulníky a poskytovaný výcvik ve vašem katalogu? Lidé, kteří se chtějí naučit létat přestali vyhazovat peníze. Klienti chtějí ušetřit, už nechtějí být za dementy, neustále utrácet peníze a hlavně a to je podstatné: chtějí současně vyšší kvalitu výcviku! Leteckých škol je v ČR opravdu hodně, ne všechny jsou však kvalitní. Ty nejlepší dokážou při zachování solidní ceny nabídnout nejkvalitnější výcvik. Ty hledejte! Proč by dnes klienti měli platit za mašinu o X tisíc více v IFR náletu, když totéž můžou dnes odlétat na vysoce kvalitním EASA certifikovaném simulátoru. Proč ojebávat reálnýho Robíka, když můžete základní principy ovládání vrtulníku, včetně visu a autorotace demonstrovat na simulátoru.... Pokud je simulátor součástí výcviku a škola s ním umí pracovat, pak není co řešit - klient bude spokojený, protože nebude muset opakovat lekce v reálu, získává více sebevědomí, rychleji se učí a ušetří. Klient, kterého já osobně nazývám klientem "dneška a zítřka" totiž volí pouze a jen tu školu, která to s jeho penězi opravdu myslí vážně. A já osobně bych si dneska vybral jen tu školu, která mi nabídne kvalitního instruktora, opravdu velmi kvalitního instruktora, který se mi bude věnovat individuálně a ve škole, kde je letecký simulátor, na kterém mi u kafe a cigárka instruktor-kamarád ukáže, jak to všechno vlastně funguje. Chceme se létáním bavit, ne se létáním a výcvikem frustrovat.
Co umí simulátor? Šetří reálnou mašinu, šetří nervy žáků i instruktorů, slouží jako interaktivní učební pomůcka, dokážete na něm odlétat spoustu hodin a zapsat si je do reálného zápisníku letu (tedy stává se součástí výcviku) a v neposlední řadě je to příspěvek do bezpečnosti létání, prestiž a schopnost nabídnout víc za míň a získat si klienta nejen na základní typ výcviku, ale i pokračovací včetně možnosti poskytovat výcvik i pro další letovou způsobilost. Zkrátka si udržíte klienta a nemusíte jej neustále přeposílat konkurenci. Pořád nic? Stále si nevíte rady? Nevadí: kontakujte nás na e-mailu: info@flyelite.cz , popř. telefonu: 776 209 582. Rádi za vámi přijedeme a nabídneme přesně to, co potřebujete. Dokážeme totiž nabídnout simulátor, který bude vyhovovat nejen výcviku, komerčnímu využití a podnikatelskému záměru, ale také financím, které na něj máte připraveny. Dokážeme jej sestavit a nainstalovat přímo u vás v provozovně, dokážeme jej certifikovat (EASA certifikace pro nás není žádný problém) a v neposlední řadě vyškolíme váš personál (instruktory, examinátory a všechny ty, kteří chtějí simulátor efektivně využívat). Na závěr vám nabídneme naše IT servisní služby znamenající, že pro vás můžeme být k dispozici non-stop prakticky 7 dní v týdnu. Simulátor můžete získat zcela bez rizika. Předtím, než se rozhodnete pro nákup simulátoru, seznamte se s tím, co umíme, co jsme již dodali a jak to děláme. A pokud už dnes chcete vědět, k čemu slouží naše simulátory, zejména ty, které se využívají v leteckých školách, níže pár zajímavostí:
- simulátor je prestižní záležitost
- nabízíte víc za míň
- šetříte reálnou mašinu, obzvlášť u vrtulníku je toto jedno z hlavních hledisek
- máte možnost cvičit za každého počasí
- máte možnost cvičit prakticky jakoukoli část osnovy výcviku
- můžete simulátor zahrnout i do teorie a LPV APP vysvětlit přímo na simulátoru namísto knihy a tabule
- můžete simulátor klientům nabídnout za nižší peníze za účelem kondičního létání ve výcviku i po něm
- můžete létat ve večerních hodinách i v noci, za každého počasí, KDYKOLI!
- přispějete bezpečnosti letového provozu
- létáte nad reálnou krajinou
- pracujete s reálnou navigační databází Jeppesen
- možnost nácviku navigace VFR s leteckou mapou a navigačním štítkem
- možnost využit reálné prostředky EFB přímo na simulátoru!
- získáte si klienta, protože on chce být v pohodě a v klidu
- můžete létat bez kompromisů přelety od spouštění až po vypínání mašiny
- VFR, IFR - meze se nekladou, ale i objasnění radionavigačních prostředků a jejich využití za VFR !!!
- možnost létání nad reálnou krajinou a v interaktivních i reálných podmínkách počasí
- možnosti nácviku provozních postupů spouštění, vypínání
- možnosti nácviku nouzových i bezpečnostních situací
- možnosti nácviku létání na řízená letiště včetně komunikace s ŘLP v reálném čase
- možnost nácviku technicky náročných fází výcviku (např. u vrtulníků visení, autorotace)
- šetříte palivo i reálný stroj a hlavně nervy
- učíte klienta ovládat vše v kabině bez nutnosti lézt do reálného letounu
- co takhle naučit se G1000, GNS 430/530, GTN 650/750 na simulátoru a ne v letadle???? Napadlo vás to někdy?
- co třeba let do Salzburgu na C-172 s G1000 a reálnou angličtinou nad reálným terénem předem na simu??? Aha?
- jako škola nabízíte víc, než konkurence a s kvalitním simulátorem dokážete nabídnout více výcviků současně
- nepřeposíláte žáka ke konkurenci, žák na IR a následně CPL, či ATPL zůstává u vás, protože máte simulátor
- a hlavně... vyděláváte peníze a současně rozšiřujete databázi spokojených klientů, kteří u vás ZŮSTÁVAJÍ!
- nulová údržba, prakticky nulové náklady na provoz, v tuzemsku non-stop IT dohled
- když máte simulátor, nemusíte za každou cenu dělat z lidí blbce, prostě mu to ukažte "do pohody"
- udržujte zájem klienta a pozitivně jej motivujte i v případě, kdy se mu nedaří - simulátor v tomto ohledu dokáže pomoci
- "How to beat high fuel prices? Don´t use any!"
Pro pepíčky, kteří chtějí kvalitní a levný simulátor vrtulníku domů a navíc max. realistický, máme navíc v přípravě nový typ simulátoru, který právě připravujeme. Tento typ produktu je vhodný jak pro soukromé využití výcviku, tak i pro letecké školy a všechny žáky, kteří začínají létat PPL(H). Sledujte náš web, protože občas se na něm objeví opravdu zajímavé věci, na kterých právě pracujeme. Pokud jste již rozhodnuti, že si chcete vyzkoušet pilotáž vrtulníku, získat nejlepší instruktory, seznámit se s létáním na vrtulníku prostřednictvím simulátoru, pořídit si simulátor domů, anebo dokonce zahájit výcvik, obraťte se na nás: pracujeme s tím nejlepším, co v ČR v této oblasti můžete získat.